اخبار عمومی

برگزیدگان پنجمین دوره جایزه کتاب سال تجلیل شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی عصر امروز سه شنبه. مراسم وی بر لزوم ترویج فرهنگ برای تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه سالانه کتابخوانی تاکید کرد و افزود: باید کتابی نوشته شود که به نفع جامعه و رونق فرهنگ و کتابخوانی باشد.

همانطور که علیرضا نوروزی خاطرنشان کرد امروز بحث فضای مجازی و سیستم های دیجیتال خیلی سریع جایگزین بدی برای کتاب شده است و اگر کاری نکنیم عواقب بسیار بدی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وضعیت کتابخوانی در جامعه قابل قبول نیست، گفت: وضعیت فرهنگ جامعه این دو کشور نیست یا در این زمینه کار نکرده ایم یا درست کار نکرده ایم و در فرهنگ کتابخوانی . سطح جامعه خیلی پایینه

با بیان اینکه نوروزی در اسلام بزرگترین افتخار بی نظیر بودن و ماندگار بودن است بیشترین این کتاب یک کتاب معجزه الهی است، تصریح کرد: نویسندگان خالقان ارزشمندی هستند بیشترین چیزهایی هست که انسان به آنها نیاز دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: باید از صنعت چاپ در استان حمایت شود. و این ایجاد شهرک چاپ صنعتی ضروری است برگزاری چاپ و تولید کاغذ در ارومیه از مواد معدنی استان می باشد.

وی همچنین افزود: در مرحله اول 150 عنوان ارائه شد که 27 عنوان به مرحله دوم راه یافت که 4 عنوان کتاب و 10 عنوان منتشر شد. قطعه بهترین ها انتخاب شدند.