اخبار حوادث

لزوم توجه به طرح‌های تفصیلی و جلوگیری از تغییر کاربری

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به لزوم توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص هر منطقه و اقلیم برای ساختمان‌های مختلف کشور، گفت: هر شهر باید بر اساس یک برنامه عمرانی خاص و با توجه به هر یک ساخته شود. . ساختمان کارهای خاص خود را دارد. تغییر کاربری خطر تصادف را افزایش می دهد.

به گزارش خبر فوری، محمدحسن نامی در نشست تخصصی مدیریت بحران به منظور بررسی ابعاد مدیریتی رویداد کلانشهر آبادان با اشاره به ابعاد مختلف رویداد کلانشهر آبادان برگزار شد و اولین ساختمان در جهان نبود. شواهدی از این وقایع و اتفاقات مشابه در کلانشهر ایران می دهد و آخرین نخواهد بود.

وی ادامه داد: یک سخنران تبلیغاتی قوی با محوریت جمهوری اسلامی وجود دارد. در آخرین حادثه مثلا 22 کشته و در واقع 14 کشته این حادثه بود. برخی از کشته شدگان نیز غیرقابل شناسایی بودند و با سینی های DNA شناسایی شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: افراد بسیار خوبی داریم و این مردم بوده اند که در این رویداد و همچنین شرایط جنگ به ما کمک کرده اند. من خوزستان را می شناسم و تعصب خاصی به این منطقه دارم و در آخرین حادثه باز هم لحظات جنگ را دیدم. مردم خطر را دیدند. اما آنها به کار خود ادامه دادند.

نامیک افزود: کار اصلی توسط ماه سرخ انجام شد. چندین متخصص نیز در گروه ها حضور داشتند، از جمله روانشناس.

وی ادامه داد: نظام مهندسی یک سازمان نخبه است. اگر بی مسئولیتی وجود دارد به این دلیل است که افرادی هستند که می خواهند قانون را زیر پا بگذارند. این مجموعه در صورت زنده ماندن در منطقه ارزش تجاری و اقتصادی زیادی خواهد داشت. اما آنها از بی احتیاطی و کم کاری خود ویران شده بودند. سیمان ساختمان نیز با اندکی فشار له شد که نشان از آبیاری مناسب آن نداشت. این در حالی است که شهر آبادان پر آب است. شاید در شهری مثل آبادان باید ساختمان های کمتری ساخته شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بسیاری از کاربری ها در ساختمان های تهران تغییر کرده است. یعنی در حالی که کاربر خصوصی تعیین شده و امنیت ساختمان به آن بستگی دارد. هر ساختمان برای هدف خاصی ساخته شده است. ایمنی برخی از ساختمان ها با تغییر کاربری زمین به خطر می افتد.

وی گفت: سازمان معماری و شهرسازی برای هر شهر طرح تفصیلی تهیه کرده است. این باید در آینده در نظر گرفته شود و بر اساس آن ساخته شود. علاوه بر این باید به آمایش سرزمینی که در ایران 61 سال قدمت دارد، توجه بیشتری شود. برقراری رابطه منظم بین فعالیت، انسان و فضا را آمایش سرزمین می گویند. در کشوری با مساحت 1873 هزار و 959 کیلومتر، باید به منظره توجه کنیم.

نامیک گفت: برخی کشورها وسعت کمی دارند و مجبور به ساخت بلندی هستند. ما کشور بزرگی داریم و باید بیشتر به این موضوع فکر کنیم و از وسعت کشورمان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اینجا تجهیزات مهندسی در حد پلاسکو نبود. پلاسکن، جلوی ما آجر و گل بود. اما در اینجا ما در مورد بتن مسلح و فلز صحبت می کردیم. خطر ریزش ساختمان های مجاور در پلاسکن وجود نداشت، اما خطر ریزش ساختمان های دیگر در اینجا وجود داشت. ضمن اینکه فضای پلاسکو در کلانشهر نبود. زمانی که جرثقیل قصد داشت آوارها را از بین ببرد، نمی توانست به راحتی در یک خیابان 12 متری و یک خیابان 4 متری راه برود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: وزیر کشور مرد فداکاری است و در این اتفاق با روی کار آمدن او فضا تغییر کرد و فضای سنگین تغییر کرد و فرماندهی در مسجد قائم (عج) قرار گرفت و عملیاتی شد. . ایده منفجر کردن ساختمان نیز مطرح شد، اما به دلیل آسیب دیدن ساختمان های مجاور لغو شد.

وی گفت: این حادثه باید به عنوان تجربه برای سایر ساختمان های تهران و سایر نقاط کشور مورد استفاده قرار گیرد. در آبادان سازمان های ارزشمندی مانند پالایشگاه آبادان بودند که به ما کمک کردند و حرکتشان بر اساس دانش بود. ظرفیت آبادان بسیار بالاست و خود شهر نیز توانسته از عهده این رویداد برآید.

انتهای پیام/