اقتصادی

مزایای استفاده از نانو روغن‌های صنعتی بررسی می‌شود

یک جلسه لایو اینستاگرام با موضوع روغن های نسل جدید خودرو و صنعتی برگزار می شود.

به گزارش خبر فوریستاد نانو در صفحه اینستاگرام نانو و صنعت، چهارشنبه 18 شهریورماه با حضور یکی از شرکت های فناور تولید کننده، نشستی با موضوع «نانو روانکارها، نسل جدید روغن های خودرو و صنعتی» برگزار می کند. . این نوع روان کننده

این شرکت فن آور به عنوان تولید کننده روانکارهای نانو با پراکندگی یکنواخت و پایدار (پراکندگی مناسب) عرضه کننده محصولات تولید شده با فناوری نانو جهت استفاده در خودروهای سواری و دیزلی و روانکارهای صنعتی خاص می باشد.

از آنجایی که از بین رفتن ارزش موتور خودرو در اثر افزایش دما و اصطکاک یکی از مشکلات رایج خودروها می باشد، بنابراین دلیل ارتقای کیفیت روغن موتور یکی از دغدغه های همیشگی کارشناسان است. بنابراین روغن‌های موتور با افزودنی‌های نانومتری می‌توانند بهتر از موتور محافظت کنند و منجر به روان‌کاری بهتر قطعات، استارت سریع‌تر خودرو، تولید گرمای کمتر و در نهایت افزایش طول عمر موتور خودرو شوند.

افزایش عمر روغن و مصرف سوخت کمتر از دیگر مزایای استفاده از روانکارهای نانو است.

بر این اساس متخصصان این شرکت با استفاده از فناوری نانو توانسته اند محصول جدیدی از روغن موتور نانو تولید و به بازار عرضه کنند که تفاوت زیادی با روغن موتور معمولی دارد.

روغن موتور تولید شده توسط این شرکت با استفاده از نانو الماس معلق در روغن موتور، لایه ضخیمی از روغن را بر روی سطوح قطعات موتور ایجاد کرده و روانکاری بهتری را انجام می دهد. نانوذرات بین سطوح فلزی به جلو و عقب حرکت می‌کنند و اصطکاک را که معمولاً بین سطوح فلزی ایجاد می‌شود به اصطکاک غلتشی تبدیل می‌کنند. این امر در هنگام راه اندازی و توقف خودرو (زمانی که لایه روغن بسیار نازک است و باعث ایجاد اصطکاک لغزشی زیادی بین قطعات فلزی می شود) بسیار مهم است.

این مزیت به معنای روشن شدن سریع تر خودرو و تولید گرمای کمتر است که در نهایت عمر روغن را افزایش می دهد و مصرف سوخت را کاهش می دهد.

این شرکت فناور یکی از پیشروترین تولیدکنندگان محصولات نانو در زمینه خودروسازی در ایران است و تاکنون محصولات خود را به بیش از 16 کشور جهان مانند ایتالیا، برزیل، ترکیه و آذربایجان صادر کرده است.

انتهای پیام