اخبار عمومی

مهلت اخذ سند مالکیت در سکونت‌های غیر رسمی خوزستان تا پایان سال – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد جامع عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به صدور سند مالکیت برای اراضی واقع در محلات بازآفرینی شهری (سکونت‌های غیر رسمی)، اظهار کرد: برای دریافت سند مالکیت رسمی در این سکونتگاه‌ها طبق دستورالعمل اجرایی بند (م) تبصره ١١ قانون بودجه سال ١۴٠٢ کشور تا پایان سال جاری مهلت باقی است.

وی در خصوص محدوده مشمول اخذ سند مالکیت رسمی عنوان کرد: متصرفان حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند، می‌توانند تا پایان سال جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.

جامع ادامه داد: متقاضی یا همسر وی در حال حاضر باید فاقد مسکن بوده و از دولت یا مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی زمین یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشند. همچنین هر یک از متصرفان صرفاً نسبت به یک زمین امکان بهره‌مندی را دارند و بنای احداثی نیز باید با طرح‌های مصوب شهری مطابقت داشته باشد.

وی گفت: افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی، امکان صدور پروانه و پایان‌کار، تعریض و بهسازی معابر و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی به هنگام زلزله و آتش‌سوزی، امکان استفاده از سند به عنوان وثیقه برای دریافت وام نوسازی مسکن، امکان افزایش سرمایه‌گذاری در محله و امنیت در مالکیت واحد مسکونی و ایجاد حس تعلق خاطر به محیط از مزایای دریافت سند است.

جامع اظهار کرد: پیش ثبت‌نام متقاضیان باید در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرسhttp: / /facility.udrc.ir انجام شود و سپس متقاضی باید به همراه مدارک ملکی، کارت ملی و قبض آب و برق به اداره واگذاری (معاونت املاک اداره کل راه و شهرسازی) شهر محل قرارگیری ملک مراجعه کند.