اخبار سلامت

گامی مهم در جهت درمان اوتیسم/ شناسایی 70 ژن مرتبط با بیماری

اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک اختلال عصبی و رشدی است که بر نحوه تعامل فرد با دیگران، برقراری ارتباط، یادگیری و رفتار تأثیر می گذارد. اگرچه اوتیسم در هر سنی قابل تشخیص است، اما به آن “اختلال رشدی” می گویند زیرا علائم معمولاً در دو سال اول زندگی ظاهر می شوند.

محققان آمریکایی با تجزیه و تحلیل DNA 150000 نفر دریافتند که 20000 نفر از آنها مبتلا به اوتیسم هستند. آنها تغییرات بیولوژیکی در مغز را شناسایی کردند که به اوتیسم کمک می کند. آنها 70 ژن مرتبط با این اختلال را پیدا کردند که می تواند راه را برای آزمایش ها و درمان های جدید هموار کند.

اوتیسم و ​​اختلالات مرتبط با آن، از هر 100 کودک در بریتانیا یک کودک و از هر 44 جوان آمریکایی یک کودک را تحت تاثیر قرار می دهد که نسبت به 30 سال قبل ده برابر افزایش یافته است.

گام مهم در درمان اوتیسم / شناسایی 70 ژن مرتبط با این بیماری

انتظار می رود این مطالعه که در مجله Nature Genetics منتشر شده است به گروه های تحقیقاتی آینده کمک کند. جوزف باکسبام، یکی از نویسندگان این مطالعه و مدیر مرکز تحقیقات و درمان اوتیسم، می گوید: «ما می دانیم که بسیاری از ژن ها، وقتی جهش می یابند، به اوتیسم کمک می کنند. در این مطالعه بی‌سابقه، ما توانستیم انواع مختلفی از جهش‌ها را در تعداد زیادی نمونه جمع‌آوری کنیم تا حس بسیار غنی‌تری از ژن‌ها و معماری ژنتیکی دخیل در اوتیسم به دست آوریم.

46