اخبار ورزشی

مارکوپولو گودرزی! – خبر فوری

به گزارش خبرگزاری خبر فوری؛فدراسیون ورزش سه‌گانه یا ترای‌اتلون، از آن دسته فدراسیون‌ها در آسمان ورزش ایران است که علی‌رغم اهمیت بالا در جامعه جهانی به علت المپیکی بودن و برخورداری از شرایط ویژه بین ورزشکاران، در ایران اما به سکوت محض و تاریکی مطلق فرو برده شده است.

پس از آن که محمدعلی صبور پس از مدت‌ها از ریاست این فدراسیون کنار رفت و مهدی گودرزی با عقبه مبهمی در کشتی، به کرسی فدراسیونی رسید که شاکله‌اش بر شنا، دوومیدانی و دوچرخه‌سواری بنا نهاده شده؛ بر خلاف انتظار اوضاع این فدراسیون بیش از پیش به کنج پستوهای تاریک و مبهم کشیده شده است.

تصاحب کرسی ریاست فدراسیون ترای‌اتلون توسط گودرزی بیش از این که نوعی جوان‌گرایی در تارک فدراسیون‌های ورزشی تلقی شده و به پویایی این رشته مهم المپیکی بیانجامد، تبدیل به یک موقعیت مناسب برای شخص رئیس سابق فدراسیون شده تا بتواند از این رو به صندلی‌های تأثیرگذار ورزش کشور نظیر عضویت در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک برسد.

سفر فوتبالی آقای مارکوپولو به هانگ‌ژو

وی که مدت ریاستش در فدراسیون تمام شده و اکنون فقط کاندیدای انتخاباتی است که زمانش مشخص نیست، به واسطه عضویت در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک از نخستین مسافران کاروان اعزامی ورزش ایران به هانگ‌ژو خواهد بود؛ آن هم در یک پوزیشن بسیار مهم و در عین حال عجیب برای خودش؛ نماینده کمیته در امور تیم فوتبال امید!

در حالی که تیم فوتبال امید به سرمربی‌گری غلام‌رضا عنایتی و سرپرستی مهران فرقانی در شرایط مطلوب و پایداری به‌سر می‌برد و کم‌ترین حاشیه را هم داشته، مشخص نیست از سوی سرپرست کاروان و یا اعضای هیأت اجرایی کمیته به چه علت و حقی، گودرزی به عنوان عضو کادر سرپرستی کمیته برای تیم امید انتخاب شده است.

از علاقه این عضو هیأت اجرایی کمیته به سفرهای سیاحتی، همین بس که در تمامی اجلاس‌های مربوط به مربیان و داوران و سرپرستان فدراسیون ترای‌اتلون، خودش به عنوان نماینده ایران راهی نشست‌ها شده و حتی از سفرهای معمولی به کشورهای نه‌چندان توسعه‌یافته هم عبور نکرده تا به مارکوپولوی هیأت اجرایی تبدیل شده باشد.

اقدام غیرقانونی مهدی برای بقای صددرصدی در ترای‌اتلون

گودرزی که هنوز تکلیف انتخابات فدراسیونش هم مشخص نیست، در زمان ریاست بر ترای‌اتلون انتخابات‌های کمیسیون‌های سه‌گانه را هم برگزار نکرد و در عین ناباوری خودش را هم به عنوان کاندیدای ریاست و هم به عنوان کاندیدای نماینده مربیان در مجمع، ثبت‌نام کرده تا یک امر غیرقانونی و خلاف اساس‌نامه را هم به سادگی انجام دهد.

در شرایطی که اعضای به مراتب باتجربه‌تر و باسابقه‌تری در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک حضور دارند، مشخص نیست به چه دلیلی بحث مهم مدیریت امور مربوط به تیم فوتبال امید به شخصی مانند گودرزی محول شده؛ آن هم پس از حواشی بی‌پایانی که در بحث سرپرستی حبیب کاشانی وجود داشت.

در این که این عضو هیأت اجرایی به سفرهای برون‌مرزی و مسئولیت‌های متوالی علاقه وافر و غیرقابل کنترلی دارد، هیچ شکی نیست اما از مسئولان کمیته و وزارت ورزش و جوانان در ستاد عالی بازی‌ها انتظار می‌رفت که موقعیت بهتری را برای تیم‌های اعزامی و کاروان ایران لحاظ کنند؛ نه موقعیت عالی برای مهدی!

251 251

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.