اخبار حوادث

وجود گاردریل ناایمن یکی از دلایل حادثه رانندگی در محور کاشان – قم

خبر فوری/ اصفهان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان یکی از کشته شدگان و کشته شدن 8 نفر و مجروح شدن 16 نفر توسط گارد ایمنی در محور کاشان – قم را یکی از عوامل برخورد با اتوبوس مسافربری دانست.

سرهنگ اصغر زارع با اعلام این خبر گفت: ساعت 03:25 بامداد امروز یک دستگاه تریلر در جاده کاشان – قم از مسیر خود منحرف و با 21 مسافر از استان دهدشت با یک دستگاه اتوبوس مسافربری به لاین مقابل رفت. کهکیلویه و بویراحمد در مسیر تهران بودند که با هم برخورد کردند.

وی افزود: در این حادثه یک نفر از سرنشینان تریلر و هفت نفر از سرنشینان اتوبوس مسافربری بر اثر شدت برخورد جان باختند و 16 نفر مجروح شدند که 11 نفر در بیمارستان بستری و 5 نفر سطحی بودند.

نقش نرده های ایمن در وقوع و شدت حادثه امروز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان علت اصلی این حادثه را ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه راننده تریلر به دلیل خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد. وقوع و شدت حادثه که از نظر کارشناسان تقصیر سازمان مورد نظر است.

38 نفر در محور کاشان – اصفهان و “کاشان – قم” کشته شدند.

به گزارش خبر فوری و به نقل از پایگاه خبری فرماندهی انتظامی استان اصفهان، آمده است: از ابتدای سال 1400 با احتساب جانباختگان حادثه امروز، 38 نفر از هموطنانمان در تصادفات «کاشان-اصفهان» و «کاشان» درگیر شدند. “. -تبر قم ۲۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و مجروح شدند.

نیاز به تعمیر سریع آسفالت جاده و تعویض نرده

زارع با بیان اینکه محور کاشان-اصفهان و کاشان-قم حدود 264 کیلومتر است، روکش آسفالت نامناسب و نرده های ناایمن وجود دارد، گفت: درخواست ما از اداره راه و شهرسازی این است که ترمیم روسازی آسفالت را به این صورت انجام دهند. هر چه زودتر. . ” همچنین نرده ها را روی آن محور جمع کنید و آن را با نیوجرسی های مفصلی جایگزین کنید، حتی اگر ماشین به دلیل خوابیدن راننده منحرف شد، تا از ورود آن به خط مقابل جاده جلوگیری کنید.

نقش خودروهای سنگین و جاده های ایمن در کاهش تلفات انسانی

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد 70 درصد تصادفات رانندگی به عوامل انسانی مربوط می شود، تصریح کرد: این در حالی است که در سال های اخیر پلیس توانسته از مرگ و میر بسیاری از مردم در ترافیک جلوگیری کند. تصادفات اما در نظر داشته باشید که خطای انسانی اجتناب ناپذیر است و در صورت ساخت خودروهای پایدارتر و توجه بیشتر به ایمنی جاده ها با وجود خطاهای انسانی شاهد تلفات کمتری در تصادفات خواهیم بود.

انتهای پیام/