اخبار حوادث

شناسایی بیش از ۳ هزار نقطه حادثه خیز در کشور

خبر فوری/ آذربایجان غربی رئیس پلیس راه کشور گفت: 3 هزار و 392 نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی کشور شناسایی شده که عامل اصلی تصادفات جاده ای هستند.

سردار حسن مومنی در حاشیه سفر 30 آذرماه به آذربایجان غربی و بررسی وضعیت محورهای ارتباطی آذربایجان غربی در بازدید از نقاط حادثه خیز گردنه قوشچی با بیان اینکه 3392 نقطه حادثه خیز شناسایی شد. در کشور گفت: در حال حاضر به 663 نقطه حادثه خیز رسیدگی و 877 نقطه در آخرین جلسه کمیته ایمنی راه ها رفع و سایر تصادفات در اولویت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای رفع تمامی نقاط حادثه خیز کشور اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان نیاز است تصریح کرد: امیدواریم این اعتبار در سال آینده طبق برنامه از پیش تعیین شده در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گیرد. عملیات حذف لکه. کشور حادثه خیز سرعت خواهد گرفت.

وی از رفع 13 نقطه حادثه خیز در آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: 22 نقطه پرحادثه دیگر در جاده های استان نیاز به ترمیم دارند که 2 نقطه آن در همین گردنه قوشچی است که منجر به ترمیم شده است. از سال گذشته تاکنون 27 نفر جان خود را از دست داده اند.

رئیس پلیس راه کشور افزایش میانگین سرعت 8 کیلومتری آذربایجان غربی نسبت به کشور و افزایش تلفات عابران را از دیگر مشکلات آذربایجان غربی عنوان کرد و تصریح کرد: رفع این مشکلات نیازمند فرهنگ سازی و تصمیم گیری عمومی است.

وی حذف نقاط حادثه خیز در کنار افزایش سطح ایمنی خودروهای داخلی و کاهش خطای انسانی را 3 عامل اصلی کاهش تصادفات اعلام کرد و افزود: آمار دردناک 28 هزار تصادف در سال به 17 هزار نفر رسیده است. 15 سال گذشته، یعنی 11 زندگی. هزار نفر با تلاش جمعی نجات یافته اند.

سردار مومنی همچنین از مسدود شدن چندین محور ارتباطی در کشور به دلیل بارش برف در 2 روز گذشته خبر داد و افزود: از شب گذشته 4 محور در استان خراسان رضوی مسدود شد که تاکنون عوامل راهداری موفق شده اند. بازگشایی دو محور و تلاش تا فردا امکان بازگشایی دو محور دیگر وجود دارد.

وی همچنین گفت: طرح زمستانی پلیس راه در 111 گردنه کشور در حال اجراست و پلیس راه اجازه تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ و دارای نقص فنی را نخواهد داد.

رئیس پلیس راه کشور از رانندگان خواست به دلیل برف، سرما و مه در محورهای ارتباطی از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت اجبار تردد، زنجیر چرخ ببندند و از سالم بودن وسیله نقلیه به ویژه بخاری مطمئن شوند. و سیستم ترمز

انتهای پیام