اخبار حوادث

شبکه قاچاق سلاح و مهمات جنگی و شکاری در ارومیه منهدم شد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی در این خصوص اظهار کرد: با دریافت گزارشی از پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی به دادسرا، بلافاصله طی دستوری از سوی معاون دادستانی، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت به همراه ماموران اطلاعاتی هنگ مرزی به یکی از روستا‌های ارومیه عزیمت کردند. در این عملیات غافلگیرکننده، ۴۷ قبضه سلاح جنگی از نوع کلت کمری، ۵۰ قبضه انواع سلاح شکاری به همراه متعلقات، ۹۶ تیغه خشاب کشف و ۲ نفر متهم دستگیر و روانه زندان شدند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی به افرادی که با اعمال مجرمانه و قاچاق سلاح و مهمات قصد برهم زدن امنیت عمومی جامعه را در سر دارند، هشدار داد: دستگاه قضایی با قاچاقچیان سلاح به جد و با شدت برخورد قاطع خواهد کرد.

‍ قلع و قمع ۷۳۸ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آذربایجان غربی

عتباتی همچنین بیان کرد: در راستای اجرای تبصره ٢ ماده ١٠ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ۵۵۳ فقره تغییرکاربری غیرمجاز در استان با حضور نمایند گان دادستانی‌های تابعه استان آذربایجان غربی، قلع و قمع شد.

وی اضافه کرد: در مدت ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ نیز ۱۸۵ فقره احکام قطعی لازم الاجرا در خصوص تغییر کاربری‌های غیرمجاز در استان اجرا شده است.  این تغییر کاربری‌ها شامل بنا‌های مسکونی و دیوارکشی هاست.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی برخورد قانونی می‌شود.

حل مشکل کارخانه قند نقده با ورود دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی

عتباتی همچنین با اشاره به ورود دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی برای جلوگیری از بیکار شدن یک هزار و ۶۰ نفر از کارگران کارخانه آذرقند نقده و کارخانه قند دزفول خبر داد و افزود: دستگاه قضایی استان با هدف حل مشکل پیش آمده در کارخانه آذرقند نقده پیرو صدور نیابت از حوزه قضایی خوزستان در جهت توقیف برخی از آلات و ادوات این کارخانه به موضوع ورود کرد و پس از برگزاری پنج جلسه فشرده در مقاطع مختلف و اخذ نظریه هیات کارشناسان رسمی دادگستری، طرفین مبنی بر عدم انتقال توربین برق کارخانه آذر قند نقده به کارخانه قند دزفول توافق کردند. با حمایت و نظارت دستگاه قضایی در استان توافق شد با پرداخت ۲۶ میلیارد تومان به کارخانه قند دزفول از بیکار شدن یک هزار و ۶۰ نفر از کارگران کارخانه آذر قند نقده و کارخانه قند دزفول جلوگیری و در کار تولید اختلالی حاصل نشود.

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.