اخبار حوادث

کشف انبار مخفی لوازم صوتی قاچاق در مرکز تهران/توقیف محموله ۶۰ میلیاردی پارچه

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف 50 میلیارد ریال تجهیزات صوتی و تصویری و 60 میلیارد ریال پارچه قاچاق در دو عملیات پلیسی خبر داد.

به گزارش خبر فوری، سرهنگ هدایت بهرامی با اشاره به دو مورد اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: چندی پیش ماموران پلیس امنیت اقتصادی اطلاع پیدا کردند که عده ای در حال جابجایی مقادیر زیادی کالا از جمله کالاهای صوتی و تصویری با خودرو هستند. و موتورسیکلت در خیابان جمعه نزدیک خیابان فلسطین یک مغازه و از آنجا توسط چند کارگر افغان و کارگران مغازه به انباری در پشت مغازه منتقل شدند.

وی افزود: پلیس به همراه کارشناسان سازمان حراست استان تهران برای بررسی این مشکل وارد محل شده و اجناس انبار شده را از راه مخفی در پشت فروشگاه بررسی کردند. در این بررسی ها کالا فاقد شناسه و ثبت در سامانه بوده و فاقد ضمانت می باشد یعنی کالای قاچاق محسوب می شود. در این راستا با هماهنگی مقام قضایی از محل بازدید شد که طی آن کارت و برچسب های گارانتی جعلی و نامعتبر در آنجا کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: ۴۸ دستگاه تلویزیون سونی ساخت مالزی و ۶۹ دستگاه باند و بلندگوی سونی ساخت چین و … که همگی قاچاق بودند کشف و ضبط شد.

به گزارش ویبا، فروشندگان این مغازه در کنار انجام عمل قاچاق، اقدام به فریب مشتریان نیز کرده اند و وی گفت: متصدی اصلی مغازه و صاحب کالای مکشوفه در تحقیقات اولیه اظهار داشتند که چیزی ندارند. . مدارک قانونی و گمرکی مربوط به کالا و همچنین گارانتی و برچسب فاقد مجوز قانونی بوده و به صراحت اعلام شده که کالا به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده است.

بهرامی ادامه داد: مدیر فروشگاه به همراه کالاهای مکشوفه به مقر پلیس منتقل و پس از تشکیل پرونده برای ادامه رسیدگی به جنایت به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ درباره ارزش ریالی اقلام کشف شده نیز گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مذکور را 50 هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند.

کشف 60 هزار میلیارد پارچه خارجی در منطقه فشافویه

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ همچنین به عملیات دیگر پلیس برای کشف 60 میلیارد ریال پارچه قاچاق اشاره کرد و گفت: ماموران پایگاه جنوبی پلیس امنیت اقتصادی در حال گشت زنی در حوزه استحفاظی حسن بودند. آباد فشافوی که در خودروی پژو پارس سفید رنگ که در جهت مخالف به سمت تهران حرکت می کرد، یک دستگاه را پیدا کرد، مشکوک شد. آنها موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و پس از تعقیب و مراقبت های ظریف، در تعقیب خودروی شخصی حامل یک تریلی کمپرسی 18 چرخ مشاهده شدند.

وی ادامه داد: پلیس با رعایت تمامی موازین شرعی و قانونی و با استفاده از علائم هشدار دهنده کامیون را متوقف کرد. در بازرسی از خودرو مشخص شد کامیون حامل ذرت دامی بوده و از شهرستان اندیمشک استان خوزستان عازم تهران بوده است.

بهرامیک ادامه داد: پس از بازرسی از محموله و زیر کاپوت خودرو، تعداد زیادی پارچه خارجی کشف و اجناس متعلق به فردی به هویت معلوم که از خوزستان بارگیری و با اسکورت صاحب خودرو بود، کشف شد. اجناس، خودروی پژو پارس بود، به تهران رفته و قرار بود این بار در کهریزک تحویل داده شود.

راننده با بیان اینکه فاقد مدارک گمرکی است، تصریح کرد: کامیون به همراه راننده به مقر پلیس منتقل شد و پس از بررسی های لازم ارزش کالای کشف شده هزار رول پارچه ساخت کشور چین بود. 60000 میلیارد ریال بود.

انتهای پیام