اخبار جامعه

استان مرکزی عملکرد موفقی در سازش بین زوجین دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی ظهر سه‌شنبه در آئین تحلیف پذیرفته شدگان و موسسین مراکز و مشاورین مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: هیچ لحظه‌ای مقدس‌تر و زیبا تر از لحظه شکل گیری خانواده نیست و معنویت از این لحظه به بعد حکم فرما است.

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه افزود: مشاورین خانواده به عنوان پاسداران این حریم مقدس نقش بسیار مهمی در تحکیم و استمرار این معنویت دارند و کار این عزیزان بسیار مقدس است و باید قدر آن را بدانند.

وی ادامه داد: کار مشاوران خانواده ویژه، بی‌نظیر و خاص است و نظام جدید ارائه خدمات برای ساماندهی مراکز مشاوران از سه سال قبل آغاز شده است.

سامانه جامع ارائه خدمات مشاوران قوه قضائیه در چهار استان کشور اجرا شد

ابراهیمی با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه مسیر به عنوان سامانه جامع ارائه خدمات قوه قضائیه در دستور کار قرار دارد، گفت: هم‌اکنون در چهار استان کشور اجرایی شده و برقراری این سامانه با حمایت رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای عالی قضائی تسریع شد و بزودی در سراسر کشور فراگیر می‌شود.

وی افزود: از مزایای نظام جامع ارائه خدمات الکترونیک، شفافیت عملکرد و نحوه ارائه خدمات است و تعامل مشاوران با مراجعان در این نظام مورد توجه است.

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ادامه داد: استان مرکزی در سازش بین زوج‌ها از استان‌های موفق است و در این استان موفقیت روز افزون مشاوران خانواده شکل گرفته که ظرفیت علمی و دانشگاهی استان از دلایل آن است.

وی خاطر نشان کرد: تعرفه مراکز مشاوران باید متناسب با نرخ تورم باشد و به همین منظور، تعرفه برای سال جاری تعریف و به زودی ابلاغ می‌شود.

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.