اخبار فرهنگی

مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) برگزار شد

مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه امام محمد باقر (ع) با حضور جمعی از استادان و طلاب حوزه علمیه و خانواده طلاب در محل این حوزه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبر فوری، آیت الله حسن منفرد-استاد اخلاق حوزه علمیه- در این نشست با بیان اینکه غنای روح زمانی محقق می‌شود که ما از این جسم و از این جسد بیرون می‌آییم، اظهار کرد: تجرد نفس زمانی شما می‌گیرد که ما ماشین و خانه و سایر متعلقات دنیوی را نمی‌خواهیم. ما باید کل وجودمان، مطهر شویم. ما باید آینه شویم تا جمال احدیت در وجودمان منعکس شود.

این استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: ملاهادی سبزواری با وجود پر برکت خودشان، محل تلاوت قرآن را روشن می‌کرد. اگر ما به لا الله اله الله عمل کنیم کل وجودمان، نور می‌شود. ما باید از اقیانوس غفلت و جهل دور بمانیم.

آیت الله منفرد افزود: اگر من خیال کنم استاد اخلاق هستم، خود این فکر، فرعونیت و عجب و نمرودیت است. سر تا پای وجود ما، فقر مطلق است. انتم الفقرا. برای رسیدن به مراحل عالی عرفانی و به مرحله فقر مطلق، باید اهل نماز شب و اهل توسل دائم به اهل بیت (ع) بود.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: اگر بنده، وضعیت مالی دوره طلبگی خود را بگوییم شما قطعا می‌گویید که من دارم، افسانه می‌گویم. اما در اوج فقر مالی، در اوج لذت بندگی و نهایت آرامش بودیم. همه ما شاگردان امام خمینی(ره) هستیم و رهبر کبیر انقلاب در توحید، نمونه و سرآمد بودند. مقام معظم رهبری نیز اهل توحید بودند و صبر در بلایاها بسیار خوب هستند. ان‌شاءالله به برکت رهبری معظم و با جهاد حزب اللهی‌ها و به دست یمنی‌ها غزه آزاد می‌شود.

آیت الله منفرد ادامه داد: آیت الله بهجت فرمودند: «اگر انسان به عالم بالا متصل شود آنچه که لازم است برای تحصیل آن چند ساعت وقت بگذارد، در ده دقیقه تحصیل می‌کند.» طلاب باید اهل مراقبه و نوافل و انس با پروردگار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبریان- مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر (ع) تهران- نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و علمی متنوع این حوزه علمیه، گفت: ما سعی کردیم طلاب این حوزه علمیه، در تحصیل علم و تهذیب نفس و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی، نمونه باشند.

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر (ع) تهران افزود: طلاب این حوزه علمیه، در تحصیل زبان عربی و انجام فعالیت‌های پژوهشی و گعده‌های علمی، بسیار عالی عمل می‌کنند. الحمدالله این مدرسه علمیه همیشه جزو مدارس نمونه در سطح استان تهران است.

انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.