اخبار حوادث

کشف ۴۰۰ کیلوگرم مخدر در ۲ عملیات پلیس پایتخت/ انهدام باند خانوادگی سوداگران مرگ

جانشین کلانتری پایتخت از کشف نزدیک به 400 کیلوگرم مواد خطرناک در حین انجام ماموریت پلیس خبر داد.

این یک گزارش است، سردار حمید هداوند با اشاره به انجام دو ماموریت ماموران پلیس راه برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در تهران و کشف 396 کیلوگرم تریاک، گفت: در اولین مورد یک باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر منهدم و چهار نفر دستگیر و 218 کیلوگرم تریاک دستگیر شدند. کشف و ضبط شدند.

وی ادامه داد: با اقدامات پلیسی در خصوص تهیه و توزیع مواد مخدر، رسیدگی به این پرونده آغاز شد و در جریان آن اخباری مبنی بر فعالیت مجرمانه اعضای یک باند خانوادگی به دست مأموران و مشخص شد که اعضای این باند به استان‌های سوکی کیشور و با با با با با با با با برازیری کامی امادمخدر کد درهد آن را به استان‌های سوم کیشور مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه بررسی موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت، افزود: با رصد تحرکات افراد شناسایی شده و ردیابی شبانه آنها مشخص شد که قاچاقچیان مواد مخدر اقدام به تهیه مواد مخدر می کنند. هنگام خروج از شهر تهران و در جاده های سواحل شمالی رانندگی می کنند به این ترتیب کنترل و تردد کلیه خودروهای خروجی در ورودی تحت کنترل است و ماموران موفق شدند در یک عملیات پلیسی سه نفر از اعضای این باند خانوادگی را شناسایی و متوقف کنند.

قائم مقام مدیرعامل تهران از دستگیری چهار متهم این پرونده خبر داد و گفت: این چهار نفر که اعضای باند بودند اعضای یک خانواده هستند. ماموران با بازرسی خودروهای آنها 218 کیلوگرم مواد مخدر را که به طرز بسیار ماهرانه ای در یکی از خودروها جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند. متهمان دستگیر و به اتهام ارتکاب جرم متهم شدند.

وی همچنین از کشف 178 کیلوگرم مواد مخدر توسط ماموران پلیس پایتخت در پایتخت خبر داد و گفت: چندی پیش با اقدامات فنی و تخصصی ماموران عملیات پلیسی و مبارزه با مواد مخدر تهران مطلع شدند که یکی از حرفه ای و قاچاقچیان باتجربه مواد مخدر با خودرو وی برای انتقال مواد افیونی از شهرستان های جنوبی کیشور به سمت پایتخت حرکت کرد که اقدامات لازم برای دستگیری این فرد آغاز شد.

هداوند داد داد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ضمن رصد و پیگیری تردد متهم، تردد وی را در یکی از شهرستان‌های جنوب استان فارس شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی به این محور اعزام کردند. با مرمت جاده و بازرسی مقطعی، موفق شدند سه نفر را که خودرو را در ورودی شهر شیراز داشتند شناسایی کنند.

وی گفت: ماموران پس از تعقیب و گریز بین پلیس و خودروی متهم، موفق به توقیف خودرو و با اقدامات فنی و تخصصی راننده را دستگیر و ضبط کردند. در این پرونده خاص یک نفر نیز دستگیر و این فرد برای تحقیقات بیشتر به مقر پلیس آگاهی منتقل و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام