اقتصادی

استفاده از نیروی بومی در طرح‌های اقتصادی

خبر فوری/پرس وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح های اقتصادی باید از نیروهای بومی استفاده شود، تصریح کرد: استفاده از نیروی کار بومی در طرح های اقتصادی از اولویت های این وزارتخانه است.

سید رضا فاطمی روز پنجشنبه ۲۴ آذر در سفر به فارس و شرکت در مراسم مونتاژ کارخانه تولید آهن اسفنجی در شهرستان بختگان اظهار داشت: پیش بینی می شود این پروژه در مدت زمان مشخص شده راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه ایران رتبه هفتم تولید فولاد جهان را کسب کرده است، تصریح کرد: وضعیت ایران در زمینه فولاد بهتر شده و در تولید فولاد رتبه هفتم جهان را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که پیش از این ایران در رتبه دهم جهان قرار داشت.

وزیر صمت همچنین درباره تامین نیروی کار بومی در طرح اقتصادی کارخانه آهن اسفنجی بختگان عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که وزارت صمت به آن توجه دارد استفاده از نیروی کار بومی در طرح های اقتصادی است که انتظار می رود. در این طرح اقتصادی باید از نیروهای بومی نیز استفاده شود.

نی ریز نماینده مردم استهبان و بختگان در شورای اسلامی شهر نییر گفت: در حاشیه این برنامه شهر بختگان در حال برگزاری رویدادی است که می تواند در آینده فارس را به یک قطب صنعتی تبدیل کند.

طهماسبی ادامه داد: ایجاد فضاهای نمایشگاهی در تمامی شهرهای کشور یکی از اتفاقاتی است که می تواند موجب توسعه در شهرها شود.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود زنجیره فولاد در این شهرستان به پایان برسد. آب مورد نیاز این پروژه بزرگ صنعتی از خلیج فارس تامین می شود و از منابع زیرزمینی شهر به سمت این صنعت هدایت نمی شود.

طهماسبی یادآور شد: ایجاد تعاونی مشاغل فراگیر برای اقشار ضعیف از مطالبات شهروندان است و از این رو انتظار می رود وزارت حراست نیز به این مطالبه مردمی بپیوندد تا شرایط توسعه شهرستان سریعتر شود.

انتهای پیام