اخبار فرهنگی

آمادگی فارس برای پذیرایی از مسافران در تعطیلات عید فطر

خبر فوری/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از آمادگی این استان برای پذیرایی از موج جدید مسافرت‌ها در تعطیلات عید سعید فطر خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی تأسیسات و مؤسسات گردشگری و خدمات رسان  استان فارس برای موج سوم سفرهای نوروزی (تعطیلات عید سعید فطر) در آماده‌باش کامل هستند.

محمد ثابت اقلیدی امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ در حاشیه مراسم استقبال از مسافران ورودی به شیراز  ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطرت به استمرار فعالیت ستاد خدمات سفر در این استان اشاره و تاکید کرد: خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی تا پایان تعطیلات عید سعید فطر در استان فارس همچنان ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: با توجه به اینکه در تعطیلات نوروزی برای رفاه حال مسافران، ساعات بازدید اماکن تاریخی با افزایش همراه شد، هم اکنون این روند تا پایان تعطیلات عید سعید فطر ادامه خواهد داشت. 

ثابت اقلیدی به حضور گسترده مسافران نوروزی در فارس اشاره و ضمن تقدیر و تشکر ازگردشگران و مسافران نوروزی برای انتخاب این استان به عنوان مقصد سفر در این ایام گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنار آثار شاخص تاریخی استان، نوروزگاه‌ها و همچنین  برپایی نمایشگاه‌های تخصصی صنایع‌دستی دستی در تمامی شهرستان‌ها تاثیر بسزایی در معرفی آداب و رسوم مردم فارس به مسافران در این ایام داشت که خوشبختانه مورد توجه مسافران هم قرار گرفت و شاهد  توزیع سفر هم در این ایام نیز بودیم.

وی افزود :تعدد و تنوع جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و  گردشگری به ویژه  طبیعی موجود در فارس این استان را به منطقه‌ای چهارفصل تبدیل کرده و هرساله در این ایام سال شاهد حضور بیشتر گردشگران در این استان هستیم.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه همواره در تلاش هستیم با همکاری همه دستگاه‌ها و اعضای ستاد خدمات سفر شرایط مناسب و مطلوبی را برای حضور گردشگران  در استان مهیا کنیم، گفت: به طور حتم بازدیدهای نظارتی از تمامی تأسیسات گردشگری و خدمات رسان در تعطیلات عید سعید فطر نیز  همچنان ادامه دارد.

وی در پایان با مثبت ارزیابی کردن اقدامات و فعالیت‌های ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان در نوروز امسال، همدلی، توجه و احساس مسئولیت تمامی اعضای این ستاد را  باعث افزایش رضایت‌مندی مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به این استان عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود سفر به  استان فارس در  تعطیلات عید سعید فطر امسال با افزایش چشمگیری همراه باشد.

به گزارش خبر فوری، امروز طی مراسمی که در ورودی شهر شیراز ( دروازه قرآن) و با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و همچنین برخی از روسای و اعضای صنوف گردشگری استان فارس برگزار شد، مسافرین و مردم شیراز با اهدا گل و شیرینی مورد استقبال و خوش آمدگویی قرار گرفتند.

انتهای پیام 

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.