اقتصادی

طرح نظارت بر بازار نوروز در گلستان آغاز شد

خبر فوری/گلستان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان از آغاز طرح ویژه نظارت بر بازار نوروز و ماه رمضان در سطح استان خبر داد.

تقی حسام امروز سه‌شنبه ۹ اسفند در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضای مردم جهت خرید و انجام سفرهای نوروزی و همچنین تقارن تعطیلات نوروز با آغاز ماه مبارک رمضان طرح نظارتی ویژه در استان گلستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح نظارتی بازار طی دو بازه زمانی برگزار می‌شود، افزود: مرحله نخست این طرح از هشتم اسفند ماه جاری در گلستان آغاز شده و تا ۲۹ ماه جاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان اضافه کرد: مرحله دوم طرح نظارتی ویژه بازار از یکم فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا چهارم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. این طرح در مرکز استان و ادارات تابعه تعزیرات حکومتی همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ عصر اجرایی می‌شود.

حسام تأکید کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید برخی کالاها و ضرورت برخورد با تخلفات و  همچنین حمایت از اقشار آسیب‌پذیر چامعه طرح ویژه نظارت بر بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان در مرحله نخست، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز عمده خرید آجیل و خشکبار، میادین میوه و تره بار، شرکت‌های مسافرتی و دفاتر فروش بلیط را مورد بازرسی و نظارت قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم طرح، مراکز اسکان و پذیرایی، اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و مراکز فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غیره مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند، یادآور شد: در این مرحله نیز رؤسای شعب کشیک تعزیرات حکومتی استان گلستان با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و غیره برای بازرسی واحدهای موردنظر اقدام می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان بر ضرورت برخورد جدی و قانونی با متخلفان و پاسخگویی به شهروندان و مسافران تأکید کرد و متذکر شد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی، قاچاق، احتکار، کم‌فروشی و غیره موضوع را به صورت حضوری و یا از طریق سامانه ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

حسام با اشاره به اینکه سامانه ۱۴۹۰ دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز آماده دریافت تخلفات بهداشتی است، گفت: مردم می‌توانند گزارشات و تخلفات را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز گزارش کنند.

انتهای پیام