اخبار عمومی

شناسایی ۸۵۱ مورد تخلف در راستای مدیریت کیفیت منابع آب درگلستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حسین حاجی حسینی اظهار کرد: به منظور صیانت و مدیریت کیفیت منابع آب و در راستای همکاری با دستگاه‌های متولی، طی ۹ ماهه امسال تعداد ۸۵۱ مورد تخلف شناسایی و موارد به ادارات حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت شهرستان‌های استان جهت اقدام قانونی منعکس شد.

وی افزود: در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب و به منظور حفاظت از کیفیت منابع آب، مدیریت محیط زیست و حفاظت کیفی این شرکت ضمن بررسی حرایم کیفی منابع آبی و رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان، با همکاری ادارات تابعه به صورت مستمر نسبت به شناسایی منابع آلاینده که سبب آلودگی آب می‌شوند اقدام‌های لازم صورت گرفت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در این راستا طی ۹ ماهه امسال در موضوعات مرتبط با تخلیه فاضلاب، تخلیه نخاله و زباله به بستر و حریم رودخانه‌ها و همچنین آبیاری مزارع با فاضلاب خام مجموعاً ۸۵۱ مورد تخلف شناسایی و اخطاریه‌های لازم صادر شد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت حفاظت از کیفیت منابع آب، افزود: رعایت ضوابط و مقررات از سوی افراد مسؤول باعث حفظ محیط زیست و بهداشت محیط خواهد شد و موجبات توسعه پایدار را فراهم خواهد کرد.

گفتنی است بر اساس ماده ۴۶ قانون توزیع عادلانه آب، ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها، وظایفی برای هر یک از دستگاه‌های مسؤول در خصوص پیشگیری و ممانعت و جلوگیری از آلودگی منابع آب در نظر گرفته شده است.