اقتصادی

هندی‌ها محموله‌های گران LNG را پس دادند

Petronet ، بزرگترین واردکننده گاز هند ، گفت که برخی از مشتریان آن واردات محموله های گاز مایع (LNG) را به دلیل قیمت بالا به تعویق انداخته اند.

به گزارش خبر فوری ، LNG مدیرعامل EK Singh Petronet در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “برخی از خریداران خریدهای خود را کاهش داده و برنامه تحویل خود را تغییر داده اند.” قیمت بالای محموله های LNG ثابت نیست و هند قطعاً قراردادهای بلندمدت امضا خواهد کرد.

پترونت قرارداد خرید سالانه 7.5 میلیون تن LNG از قطر و 1.44 میلیون تن از پروژه Exxon’s Gorgon در استرالیا را دارد.

محموله های انفرادی LNG در بازار آسیا حدود 16 دلار برای mmBtu و عرضه قراردادهای بلند مدت حدود 10 دلار به ازای mmBtu است.

مدیر عامل شرکت Petronet می گوید: “اگر قیمتها به ازای هر mmBtu حدود 10 دلار افزایش یابد ، بخش انرژی هند استفاده از LNG را کاهش می دهد.”

هند انتظار دارد سهم LNG خود را در سبد انرژی خود از 6.2 درصد فعلی به 15 درصد تا سال 2030 با هدف کاهش انتشار کربن افزایش دهد. همچنین قصد دارد از هیدروژن در برخی مناطق استفاده کند.

سینگ گفت که استفاده کوتاه مدت از هیدروژن بر تقاضای LNG تأثیر نمی گذارد. امروزه هزینه تولید هیدروژن بسیار زیاد است و حمل و نقل و توزیع آن یک چالش است. هیدروژن سوختی است که تولید می شود در حالی که LNG یک سوخت معمولی است.

هند استفاده از گاز فوق سرد را برای کاهش استفاده از گازوئیل در حمل و نقل تایید کرده است.

به گزارش رویترز ، سینگ ، که شرکتش قصد دارد در چهار تا پنج سال آینده 1000 ایستگاه توزیع LNG بسازد ، می تواند از مدل هند پیروی کند ، زیرا ناوگان کامیون های بزرگ آن از گازوئیل به LNG تبدیل می شود.

انتهای پیام