اخبار فرهنگی

چه کسانی به انواع بهشت‌ها دست پیدا می‌کنند؟

یک استاد حوزه گفت: کسی که درهای فضل خدا به سوی او باز شود و ‌توفیق پیدا کند که لوازم جلب رضایت خداوندی را احراز کند می‌تواند به انواع بهشت‌های خداوندی دست پیدا کند. این پاداش کسی است که از قعر پریشانی به اوج عزت بحبوحات جنات(میانه بهشت) پرودگار نائل می‌شود.

به گزارش خبر فوری، در دعای روز بیستم و دوم ماه مبارک رمضان آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اَللّهمَّ افتَح لی فیه ابوابَ فَضلکَ وَ اَنزل عَلَیّ فیه بَرَکاتکَ وَوَفّقنی فیه لموجبات مَرضاتک واسکنّی فیه بحبوحات جَنّاتکَ یا مجیبَ دَعوَه المضطَرّینَ»

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پیکری – استاد حوزه و دانشگاه – در تفسیر عبارت «بحبوحات جَنّاتکَ» اظهار کرد: این دعا ما را متذکر می‌شود که اگر فضل، برکات و ‌رضای الهی شامل حال ما شود می‌توانیم در میانه بهشت‌های خداوندی جا داشته باشیم.

وی ادامه داد: بحبوحات به معنای میانه چیزی است، بحبوحات در این دعا به معنای بهشت‌هایی است که مراتب بهشت را شامل می‌شود و میانه‌ای دارد که به همه جوانب بهشت اشراف و احاطه دارد و کسی که درهای فضل خدا به سوی او باز شود و ‌توفیق پیدا کند که لوازم جلب رضایت خداوندی را احراز کند می‌تواند در این نقطه از میانه مراتب بهشت به انواع بهشت‌های خداوندی دست پیدا کند. این پاداش کسی است که از قعر پریشانی به اوج عزت بحبوحات جنات پرودگار نائل می‌شود.

این استاد حوزه تاکید کرد: خداوند متعال پاسخگوی پریشان‌احوال‌ها است و دعای مضطر را بدون جواب نمی‌گذارد، بنابراین باید در این روز فضل و برکت خدا و همچنین رضایتش شامل حال ما بشود تا بتوانیم‌ در نقطه میانی ‌بهشت‌های خداوندی قرار بگیریم.

انتهای پیام