اقتصادی

سفر کرونایی بدون پروتکل‌ها و نظارت

با گذشت بیش از 16 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور ، شاهد نقض بی شماری در بخشهای مختلف حمل و نقل هستیم ، در حالی که اتوبوس ها مورد انتقاد قرار می گیرند و این بار سفر به استان آذربایجان استرس و نگرانی زیادی را برای مسافران ایجاد کرده است. تاج از پروتکل ها پیروی نکرد ، نه مسافران و نه رانندگان اتوبوس.

به گزارش خبر فوری ، در ماه ها و سال های اخیر پروتکل های بهداشتی برای سفرهای جاده ای ، قطار ، هوایی و دریایی توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و ستاد تاج ملی تصویب و اعلام شده است ، اما توسط شرکت های حمل و نقل جاده ای اینگونه نیست. او جدی گرفته نمی شد زیرا در این سفرها همیشه تخلفاتی مشاهده می شد. البته به گفته مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، متخلفان بارها اظهار داشته اند كه با متخلفان برخورد شده است ، اما ما همچنان شاهد تخلفات بسیار بسیار زیادی هستیم.

داریوش باقر جوان ، مدیرکل حمل و نقل مسافر در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، پیشتر در این باره به خبر فوری گفته بود: “البته این تخلفات با جدیت برخورد خواهد شد زیرا این شرکت بار دیگر در حضور مسافران اعتراض کرده و مایحتاج ضروری را تهیه کرده است. ما جدی هستیم

وی افزود: ما با شرکت های حمل و نقل در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی علیه تاج آشنا نیستیم و این تخلفات را رصد و با متخلفان برخورد خواهیم کرد. در همین راستا ، این شرکت حمل و نقل ممکن است یک سال تعلیق نیز داشته باشد ، زیرا سلامتی مردم شوخی ندارد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر راه و ترابری ادامه داد: تمام شرکت های حمل و نقل جاده ای که مسافران را جابجا می کنند موظف هستند فقط صندلی های کنار پنجره اتوبوس ها و مینی بوس ها و فواصل زمانی و سایر پروتکل های بهداشتی مانند بسته ها را بفروشند. بهداشت را رعایت نکنید ، ما قطعاً آن را درمان خواهیم کرد. هفته گذشته در مسیر تهران-تکاب (آذربایجان غربی) یک اتوبوس بدون محدودیت در بسته های مسافری (ماسک ، مواد ضد عفونی کننده و غیره) از محدودیت پذیرش مسافر ، از پایانه غربی (میدان آزادی) سفر خود را آغاز کرد. احترام به این پروتکل ها نیز مورد توجه رانندگان قرار نگرفت و مسافران از نگرانی در مورد ویروس کرونا ترسیدند و مسافران اعتراض مضحکی را علیه رانندگان برجای گذاشتند.

یکی از مسافران می گوید صندلی هایی که بلیط وی را خریداری کرده اند توسط رانندگان در اختیار غریبه ها قرار گرفته است ، همچنین تعداد و مسافت مسافران آن اتوبوس که فقط در ترمینال دیده می شود ، 38 نفر به مقصد بیست مسافر رسیدند.

مسافر در توصیف سفر نوشت: “راننده به آرامی حرکت می کند و یک هفته با 38 مسافر در 9 ساعت سفر می کند ؛ ساعت های تاجی با تعداد سرنشینان کمتر به ماسک ، الکل و پروتکل های سلامتی اعتقاد دارند.

مهمانداران و رانندگان لباس فرم ندارند ، ماسک ندارند و پروتکل بهداشتی ندارند. بدون الکل و ماسک. آنها حتی یک بطری آب خوشامدگویی به مسافر نمی دهند!

کمتر مسافری به تاج اعتقاد دارد ، به جز تعداد معدودی که ماسک ندارند و در راه ، هر بار که راننده بین یک باجه عوارض یا یک ایستگاه پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف می شود ، شخصی نیز وجود دارد که میزان رانندگان را کنترل کند . پروتکل های بهداشتی را دنبال کنید. اتوبوس را به چالش نمی کشد!

با توجه به این تخلفات و افزایش سفرهای روزانه جاده ای ، این تأثیر مستقیم در شیوع ویروس کرونا در کشور دارد. باید دید دستگاه های کنترل چگونه چنین نقض هایی را در سفرهای اتوبوس رصد می کنند. طبیعی به نظر می رسد رانندگانی که پروتکل های بهداشتی را نادیده می گیرند. برای آنها عادی شده است!

انتهای پیام