اقتصادی

مسافران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر از فرودگاه مهرآباد و ایستگاه راه آهن تهران بازدید کرد و در جریان نحوه ارائه خدمات به مسافران و نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی قرار گرفت.

به گزارش خبر فوری ، ولی تیموری ، معاون وزیر گردشگری ، در جریان پیگیری های مانیتورینگ ، با برخی از مسافران صحبت کرد و به آنها گفت که پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافربری فرودگاه و ریلی چگونه و تا چه میزان پروتکل های بهداشتی هستند. رعایت کنید.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر ، با بیان اینکه فرودگاه ها ، راه آهن و پایانه های مسافربری و همچنین آژانس های مسافربری از تمام دستورالعمل های بهداشتی پیروی می کنند ، از انطباق با پروتکل های بهداشتی در نوروز 1400 خوشحال به نظر می رسد و گفت: “خوشبختانه بر اساس بازدیدها و گزارش ها بیشتر مسافران و مردم پروتکل های بهداشتی نوروز را امسال دنبال کرده اند.

وی گفت: ما از وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و ستاد ملی مقابله با تاجگذاری خواستیم كه از سفرهای غیرضروری خودداری كرده و در شهرهای قرمز و نارنجی نباشند ، خوشبختانه تاكنون این موضوعات با استقبال خوبی روبرو شده است

تیموری با اشاره به پایان موج اول تعطیلات نوروز افزود: در قسمت اول تعطیلات نوروز ، مشاهده کردیم که مسافران پروتکل های بهداشتی خوبی را برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دنبال می کنند. در همین حال ، امکانات گردشگری ، از جمله هتل ها و مراکز اقامتی مجاز ، رستوران ها ، خدمات پیچیده گردشگری متوسط ​​و غیره ، همکاری خوبی با ستاد مبارزه با تاجگذاری ملی داشتند و کلیه دستورالعمل های ارائه شده توسط آن ستاد به خوبی رعایت شده بود.

معاون گردشگری وزارت فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی افزود: نوروز در موج دوم تعطیلات ، با هفته دوم آوریل و هفته کار ، به نظر می رسد بیشتر سفرها کاری و حجمی است. انتظار می رود سفر نسبت به موج اول کاهش می یابد. ” با این حال ، رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی برای مسافران ، امکانات گردشگری و همچنین خطوط هوایی ، راه آهن و اتوبوس های حومه شهر ضروری است.

در طی این بازدیدها ، مدیران بخشهای مختلف راه آهن در فرودگاه مهرآباد و تهران گزارشی را به رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر ارائه دادند و توضیح دادند كه چگونه پروتكلهای بهداشتی در هر دو محل برای جلوگیری از انتقال كرونا رعایت می شود. ویروس.

معاون وزیر گردشگری از میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی ابراز خرسندی کرد و سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه 27 آوریل اعلام کرد که میزان مطابقت با پروتکل های بهداشتی در کشور به 57.88 درصد کاهش یافته است.

سیما سادات لاری همچنین گفت که استفاده از ماسک در پایانه های مسافربری کمترین میزان را دارد و این میزان از اواسط مارس 2016 تا اولین روزهای تعطیلات نوروز 1400 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

انتهای پیام