اخبار فرهنگی

خاطرات ۴۰ ساله یک مجری قدیمی

حسن سلطانی قانع خاطرات 40 ساله خود را در این اجرا بیان کرد.

به گزارش خبر فوری ، حسن سلطانی قانع مجری سابق و چهره مشهور سحر ماه رمضان در مورد ماه محرم گفت: دنیا در رنج است. اما این بیماری ها نشانه ماندن و کسالت نیست ، بلکه شما را از خانه به خانه می برد تا به سطوح بالاتر برسید. هرچه بالاتر می رویم ، بیشتر به سختی های دوره قبل می خندیم و متوجه می شویم که اگر آنها نبودند ، ما به سطح بالاتری نمی رسیدیم. وقتی باران می بارد باید رعد و برق را پشت سر بگذاریم تا احساس شادی کنیم. اوقات خوب دنیا فوری و موقتی است ، اما در عمل امام حسین ، دردناک ترین غم ها از دل انسان محو می شود. ما در گل و لای جهان چیزهای زیادی پیدا کردیم. در ماههای معنوی ، خداوند آنها را به خدمت خود می کشاند تا باران را بر سر و صورت خود ببارانند.
وی که در برنامه تلویزیونی “شب نشینی” مهمان بود ، ادامه داد: محرم یک فرصت عالی است. آنچه همه ما با همه انسانها داریم این است که ما مخلوقات خدا هستیم و همه ما موجودات خالق خود هستیم و همه باید دعا کنیم تا این ویروس ریشه کن شود.

گوینده قدیمی از دوران کودکی خود می گوید: پدرم راننده صحرا و مادرم خانه دار بود. ما 6 برادر بودیم و البته من یک خواهر دارم که بعد از ازدواج متولد شد. خواهر و پسر من یک سال با هم فاصله دارند.
سلطانی قانع گفت: تمام دوران کودکی مان با بازی در خانه نبودیم. نعمتی که فرزندان امروز آن را ندارند. گاهی اوقات ما از خانه همسایه تلویزیون تماشا می کردیم و بازی های ما رشد و استعداد ما را نشان می داد ، اما در آن روزها خانواده ها به جلسات و دعاهای هفتگی می رفتند و ما به چنین جلساتی عادت می کردیم. کلاسهای قرآن من از دوران کودکی و نوجوانی به یکی از مهمترین بخشهای زندگی من تبدیل شده است.

او در آغاز کار گفت: “وقتی به تلویزیون آمدم تنها بودم.” من اولین مجری تلویزیون در مرکز همدان بودم. اوایل اردیبهشت ، مرکز همدان گزارشگر و گوینده را فراخواند و چون علاقه زیادی به رادیو داشتم ، در این دوره شرکت کردم. وقتی من نوجوان بودم ، یک رادیو توشیبا داشتیم ، وقتی پدرم در خانه نبود به آن گوش می دادم. من صدای نادری و احمدی را دوست داشتم و همیشه اخبار رادیویی نیمه شب را می خواندم. در مدرسه کتاب هایم را با لحن زیبایی می خواندم. من در میکروفن پشت میکروفون صحبت می کردم و همیشه پشت میکروفون حسینیه محلان بودم. وقتی برای گویندگی تلویزیون تمرین کردم ، همه شوکه شدند ، اما آنها به هر حال من را پذیرفتند و در ماه ژوئن تصمیم گرفته شد که برنامه رویدادی هفتگی در حمیده انجام شود و از آن به بعد من جلوی دوربین شروع به کار کردم.
این خبرنگار پیشکسوت گفت: من مدیر تیم آموزش و ویراستاری گروه مذهبی بودم. من آن را از بین 6000 نفر آزمایش کردم و 35 نفر را پذیرفتم. از جمله کسانی که قبول کردم شریفی مقدم و خسروی بودند.
سلطانی با یادآوری خاطرات گذشته افزود: “او همیشه از آنچه از دست داده پشیمان است.” این بی مسئولیتی همیشه در زندگی بشر وجود دارد ، اما در حقیقت ما باید از آن لحظه لذت ببریم. ما از جوانی خود لذت نمی بریم ، اما پس اندازهای زیادی از آن زمان داریم. حرفه ما همیشه متنوع است و ما هر روز موضوعات جدیدی را ارائه می دهیم و این جذابیت حرفه بازیگری است.
وی در پایان ، خاطرات اجراهای خود را یادآور شد: “روی صفحه نمایش تلفن برای ارتباط خطی در پس زمینه وجود داشت.” من یکبار از یک گوشی جالب استفاده کردم. امام خمینی (ره) در بیمارستان تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و من مجبور شدم متن نوشته شده توسط آقای احمد را در فیلم بخوانم ، اما من در خانه با همسرم تماس گرفتم و از او خواستم نامه روی نیمکت حافظ را بخواند “شما به کمک نیاز دارید دکتر ”. و آن روز من در موقعیتی که دریافت کردم ، تفسیر مثبتی از این آیات کردم.

برنامه “شب نشسته” به صورت هفتگی از دوشنبه تا جمعه ساعت 23:30 در تهران و بیست و یکم در وین از شبکه جهانی جام جم روی آنتن می رود. محمد سلوکی و عبدالرضا امیر احمدی “موقعیت های شب” را برای فارسی زبانان سراسر جهان اجرا می کنند و کاوه امیری جاوید تهیه کننده این برنامه است. اطلاعات بیشتر در مورد “شبانه” و مهمانان برنامه روزانه در صفحه اینستاگرام @ shabnesini.irani منتشر می شود.
انتهای پیام