اخبار حوادث

کلاهبرداری ۱۶۰ میلیاردی از یک نفر درپوشش حل پرونده مالیاتی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای که در پوشش حل و فصل یک پرونده مالیاتی ۱۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبرداد.

به گزارش خبر فوری، سرهنگ جهانگیر تقی‌پور در تشریح جزئیات این خبر گفت‌: به دنبال وقوع یک فقره کلاهبرداری از یک فرد در پوشش حل و فصل پرونده مالیاتی در یک شرکت، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت و بنابرحساسیت موضوع کارآگاهان وارد عمل شدند.

وی با اشاره به آغاز تحقیقات میدانی کارآگاهان پلیس آگاهی در این پرونده گفت: کارآگاهان در تحقیقات میدانی خود متوجه شدند که یک مرد جوان با چرب زبانی از شاکی پرونده تحت عنوان حل و فصل پرونده مالیاتی، مبالغ زیادی دریافت و کلاهبرداری کرده است. کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی، هویت کلاهبردار حرفه‌ای را شناسایی کردند، پس از دریافت این سرنخ نیز با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی پی بردند متهم قصد دارد تا مجدد این اعمال مجرمانه را انجام دهد.

تقی‌پور با اشاره به شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری این فرد، گفت: ماموران پلیس آگاهی در عملیاتی به محل اختفای این فرد رفته در عملیاتی پلیسی او را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. این فرد متهم پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شاکی به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال اعتراف کرد.

به گفته معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.