اقتصادی

آسیب‌های ناشی از قطعی برق، چالش جدید در دانشگاه‌ها

معاون امور فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ تأکید کرد: قطع برق گسترده و غالباً پیش بینی نشده در آستانه امتحانات نهایی نه تنها فشار مادی و معنوی به معلمان و دانشجویان وارد می کند ، بلکه به کارایی کارکنان و زیرساخت های فنی دانشگاه نیز آسیب منفی می زند. .

به گزارش خبر فوری و مراجعه به روابط عمومی در دانشگاه علم و فرهنگ ؛ دکتر علی اکبر هاشمی راد اظهار داشت: “به دلیل بحران بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، ما مجبوریم تقریباً همه کلاس ها را داشته باشیم و هنوز به جایگاهی که می خواستیم و انتظار داشتیم در این زمینه نرسیده ایم. امروز این سیستم چالش دیگری در آموزش مجازی

وی خاطرنشان کرد که با وجود اعلام برنامه های برنامه نویسی و برنامه های اطلاعاتی ، قطع برق نابرابر است. وی افزود: این چالش جدید معلمان ، دانشجویان و بخشهای مختلف فنی و اداری دانشگاه را از طرق مختلف تحت تأثیر قرار داده است. البته معلمان در مناطق مختلف زندگی می کنند و این وضعیت ناخواسته باعث بی نظمی در برگزاری کلاس ها می شود و همچنین به دلیل رویکرد پایان ترم ، شرکت در کلاس های جبرانی مشکل خواهد بود.

دکتر هاشمی راد ، با اشاره به لزوم تقویت روحیه دانشجویی ، گفت: “از زمان شیوع Covid 19 ، ما همیشه سعی کرده ایم تا حد امکان با دانشجویان در گذشته ارتباط برقرار کنیم ، و با برنامه ها و قابلیت های مختلف فضای مجازی ، آسیب های اجتماعی و روانی در این زمان. “تا آنها را به حداقل برسانید. اما متأسفانه در زمان معاینه نهایی ، معضل جدیدی در معرض یک معضل جدید قرار دارد ، دانش آموزان به شکلی دیگر درگیر می شوند و از نگرانی های موجود خود خسته می شوند.

وی افزود: “قطع ناگهانی و بدون وقفه برق باعث خسارات اقتصادی غیرمنتظره در دانشگاه ها شده و در سرورها ، سخت افزارها و زیرساخت های یادگیری الکترونیکی جبران ناپذیر است – که هزینه زیادی می برد و همکاران تمام تلاش خود را در تمام طول روز ایجاد کردند.

معاون امور فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ گفت: متأسفانه این چالش ها به اینجا ختم نمی شوند.

دکتر هاشمی راد گفت که امید به پایان بحران جدید وجود دارد: “ما امیدواریم که مشکلات موجود کاهش یابد و معلمان ، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در شرایط بهتر کار کنند.”

انتهای پیام