اخبار حوادث

دستگیری عاملان کلاهبرداری با رسید جعلی در گرمسار

خبر فوری/سمنان فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار از دستگیری دو نفر که از طریق نرم افزار رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری کردند، خبر داد.

سرهنگ داود آقازاده ۱۳مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی تماس یکی از شهروندان به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه که دو خانم جوان برای خرید لباس به مغازه من مراجعه و پس از خرید با گوشی خود اقدام به واریز وجه کرده که بعد مشخص شد رسید جعلی بوده و واریزی انجام نشده است و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ مرکزی پس از حضور در محل و با مراجعه شاکی و طرح شکایت خود ، مظنونین به کلاهبرداری را با رعایت قانون شهروندی برای بررسی بیشتر موضوع به مقر پلیس آگاهی شهرستان دلالت دادند.

سرهنگ آقازاده با بیان اینکه یکی از مظنونین هنگام انتقال به مقر انتظامی سعی داشت دور از چشم ماموران سیم کارتی که با آن کلاهبرداری کرده بود را معدوم کند که با هوشیاری ماموران موفق به این کار نشد خاطرنشان کرد: پس از حضور هر دو مظنون به پلیس آگاهی با توجه به وقوع چند فقره کلاهبرداری مشابه در سطح شهر، شکات دیگر برای شناسایی این خانم جوان به پلیس آگاهی فراخوانده شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از تایید هویت متهمان توسط شکات دیگر و با بررسی های بیشتر پلیس در این خصوص مشخص شد این دو خانم جوان با استفاده از اکانت های جعلی در فضای مجازی و نرم افزار ساخت رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشگاه ها مختلف کرده بودند.

سرهنگ آقازاده ادامه داد: متهمان در ابتدا منکر بزه انتسابی بودند اما در مواجهه با ادله و مستندات پلیس لب به اعتراف گشوده و به ۱۱ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۲۰ میلیون ریال از طریق ساخت رسید جعلی اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به دادسرا معرفی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار در پایان با اشاره به اینکه تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی در این زمینه توسط متهمات شناسایی مالباختگان دیگر همچنان ادامه دارد به تمام شهروندان توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار دهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمان فضای مجازی در اسرع وقت مراتب را از طریق تماس ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.