اخبار فرهنگی

حسرت می‌خورم که چرا مردم بیشتر به این جشنواره نمی‌آیند!

در آخرین روزهای بهمن ماه و برپایی نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از شانزدهمین جشنواره بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبر فوری، سید مجید امامی ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ـ در حاشیه بازدید از شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر، پُرجمعیت‌ترین خانواده جشنواره فجر است؛ واقعیت این است که به دلیل جایگاه مادری که هنرهای تجسمی نسبت به عرصه‌های هنری، فرهنگی و خلاق دارد، باید هم بزرگترین باشد.

او گفت: طبعا بزرگترین ایده‌ای که به جشنواره اضافه شده است نگاه ویژه جشنواره و هنرمندان به زندگی واقعی مردم، خانواده ایرانی و چالش‌ها و مسائل اجتماعی است؛ البته هنر همواره این سوگیری را در بطن خود داشته است اما به نظر می‌رسد اگر هنر به خانواده ایرانی نزدیک شود و فرهنگ عامه ایرانی نیز به هنرهای زیبا نزدیک شود، رونق و شکوه در این عرصه به نمایش گذاشته خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه جشنواره زیباتر و ماندنی‌تر شده است، گفت: رقص قلم روی این آثار، در بیش از ١۵ عرصه هنرهای تجسمی یکی از بهترین مسیرهای آرامش معنوی و نشاط اجتماعی است. امیدوارم با همکاری شهرداری، گالری‌های مجازی، آموزش و پرورش و رسانه‌ها، هنرهای تجسمی بیش از پیش به زندگی مردم و زیست روزمره مردم برگردد. 

او گفت: من فقط حسرت می‌خورم که چرا مردم بیشتر نمی‌آیند تا آثار این جشنواره را ببینند؛ البته این کم کاری از ماست و نه مردم؛ این جشنواره فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط و درک زیبایی‌شناسی است. این ارتباط و خیال‌ورزی است که می‌تواند با زبانی نجیبانه موجب تعمیق مسایل فرهنگی و افشای مسایل اجتماعی شود. ابعاد مختلف زندگی و چالش‌های اجتماعی به زبان‌های مختلف بیان شده است و در این نمایشگاه گل سرسبدی برای تقویت و رصد فرهنگ عامه به نمایش درآمده است.

ادامه دارد.

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.