اخبار حوادث

اطلاعیه هلال احمر درباره سیل سیستان و بلوچستان

آفتاب‌‌نیوز :

امدادرسانی هلال احمر به مناطق سیلزده استان سیستان و بلوچستان، از هفتم اسفند آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

بر همین اساس، جمعیت هلال‌احمر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد

۱- از روز هفتم اسفند که بارش‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد و با شدت گرفتن، منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مناطق جنوبی استان شد، تا امروز ۴۶ هزار و ٧۵٨ حادثه‌دیده شناسایی شده‌اند.

۲- با تلاش امدادگران در کمک‌رسانی به افراد حادثه‌دیده در سیلاب، ۴٩٨۵ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ١٠٢ نفر نیز از سیلاب رهاسازی شده‌اند.

۳- تاکنون ۵٩ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و ۱۴ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم اقلام و بسته‌های غذایی و آب در مناطق محاصره شده در سیلاب توزیع شده است

۴- تا امروز ١٧ هزار و ٢١۶ بطری آب معدنی و بیش از ١١ هزار بسته غذایی و همچنین بسته‌های بهداشتی، اقلام زیستی و…، بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است.

۴- با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، محموله‌های اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به استان ارسال شده است.

۵- علاوه بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان، نیرو‌های هلال‌احمر ۵ استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه‌دیدگان به منطقه اعزام شده‌اند.

۶- ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آن‌ها ممکن نیست.

۷- در حال حاضر ٣٧۴۵ نیروی عملیاتی در قالب ۶٩٣ تیم / روز و با استفاده از ۵٧٨ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند و موفق شده‌اند تا امروز در مجموع به ٧۵٩ روستا خدمات‌رسانی کنند. همچنین با تلاش این امدادگران، ۱۲۳۸ خانوار شامل ۴۹۸۵ آسیب‌دیده از سیل، اسکان اضطراری داده شده‌اند.

٨- ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

۹- عموم هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان را از طریق شماره گیری کد دستوری #١*١١٢* …  به نام جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران واریز کنند.

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.