اخبار سلامتکسب و کار خبر فوری

عوامل موثر بر هزینه کاشت ابرو تهران چیست؟

اهمیت هنر متخصص کاشت ابرو + قیمت کاشت ابرو در تهران

نتیجه عمل زیبایی ابرو باید سالم ، طبیعی و زیبا باشد تا بیان فرد عمیق تر و دقیق تر باشد. کاشت ابرو همانند کاشت مو یک عمل کاملا هنرمندانه است که فقط باید توسط بهترین دکتر کاشت ابرو کار بلد و حرفه ای انجام شود. پس داشتن یک جلسه مشاوره با متخصص به منظور نتایج مطلوب و انتظارات فرد ضروری است. برنامه کاشت ابرو برای هر فرد باید به صورت زیر انجام شود:

  • نوع چهره فرد
  • اجزای صورت
  • شکل کمان ابرو
  • ضخامت موهای ابرو
  • ضخامت ، رنگ ، میزان فر بودن و بافت موهای اهدایی
  • فضای بین ابروها
  • طول ابرو
  • انتظارات فرد برای نتیجه آخر

آیا کاشت انجام شده نتیجه طبیعی دارد یا خیر؟

زمانی که یک ابرو نازک و باریکی دارید ، شاید خواسته شما یک ابرو غیرطبیعی ، ساختگی بنظر برسد. در این شرایط کاشت ابرو با بافت کاملا طبیعی ، مناسب با رنگ و تناژ پوست و موی شما توسط متخصص کار دشواری است و نیاز به دقت بالایی دارد.

زمانی که کاشت ابرو انجام دهید ، چشم های شما بزرگ تر دیده می شود و چهره کاملا طبیعی خواهید داشت. به طوری که هیچ کس نمی تواند موهای کاشته شده را با ابروهای طبیعی تشخیص دهند.

روند کاشت ابرو

یکی از ویژگی های خوب کاشت ابرو، آسانی روند انجام آن است. با توجه به اندازه کاشتی که میخواهید انجام دهید ، خواه برای ترمیم قسمت کوچکی از ابرو برای پوشاندن جای زخم یا شکستی، گاهی برای پهن و کلفت کردن آنها این روش می توان حدود ۵۰ الی ۴۰۰ گرافت مو که شامل یک الی دو تار مو است، را در بر می گیرد.

اولین مرحله این اقدام زیبایی، طراحی مدل ابروهاست. مدل ابروها با توجه به نظر شما صورت می گیرد. سپس پزشک در نظر می گیرد که مدل ابروها به فرم صورت شما متناسب است یا نه؟

بعد از تایید مدل ابروها، برای کاشت ابرو آماده می شوید. بیشتر بیماران مسکن های خوراکی مصرف می کند تا بعد از عمل احساس ناراحتی و درد نداشته باشند.

کاشت ابرو معمولا با استفاده از دو تکنیک FUG (پیوند واحد فولیکولی) و FUE (استخراج واحد فولیکولی) استفاده می شود. برای این که موهای کاشته شده نازک باشند، متخصص از موهای ناحیه پشت سر استفاده می کند. زمانی که گرافت ها برداشته می شود ، توسط متخصص زیر میکروسکوپ بررسی شده و برای پیوند آماده سازی می شود. همچنین نقاط ناحیه گیرنده که زاویه و جهت موها را مشخص می کنند ، با دقت لازم توسط پزشک ایجاد می شوند. سپس گرافت ها در نقاط مشخص شده ، کاشته می شوند.

دقت داشته باشید که گرافت های کاشته شده باید توسط پزشک چک شود تا اطمینان حاصل شود که هم پزشک و هم فرد از تراکم موها راضی باشند.تا هنگامی که فرم ابروها به شکل دلخواه حاصل نگردد ، این فرآیند ادامه دارد. با توجه به میزان موهای کاشته شده ، عمل کاشت ابرو معمولا حدود ۴ ساعت طول می کشد.

پس از اتمام عمل ، بیمار می تواند به خانه برگردد و به فعالیت های روزانه خود رسیدگی کند. افراد ممکن است در ناحیه پشت سر احساس سر درد داشته باشند. مشاهده شده است در هفته اول بعد از اقدام پیوند در اطراف موها لایه های سفت و قرمزی ایجاد می شود. معمولا بعد از گذشت این مدت برطرف می شود.

عده ای از بیماران تورم و کبودی قابل توجهی در اطراف چشم ها مشاهده می شود. در حالی که بیشتر افراد کبودی کمی در اطراف چشم هایشان مشاهده می کنند.

زمانی که در ناحیه اهدا دهنده بخیه زده شود ، پس از چند هفته بخیه جذب شده و خط باریکی از خود بجای می گذارد. اما در صورتی که کاشت ابرو به روش FUE انجام شود ، دیگر نیازی به بخیه زدن نیست و اثری از آن باقی نمی ماند.موهای پیوند زده شده بعد از دو الی سه هفته می ریزند.

سپس بعد از چهار ماه دوباره شروع به رشد می کنند. در هفته دو و سوم ابروها بسیار زیبا بنظر می رسند که هنوز شروع به ریزش نکرده اند.بعد از شش ماه تراکم ابروها روز به روز در حال افزایش هستند. از آنجایی که رشد موهای کاشته شده معمولا از ابروهای طبیعی بیشتر است ، هر ۱۰ الی ۱۴ روز باید کوتاه شود.

تفاوت کاشت ابرو با ترمیم ابرو چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت کاشت ابرو با ترمیم ابرو در استفاده از بانک مو است. در کاشت ابرو طبیعی از بانک مو خود فرد استفاده می شود، کاست ابرو برای افرادی مناسب است که بانک مو مناسب و قوی دارند، رشد موهای کاشت شده طبیعی و مانند موهای معمولی باشد که نتایج طولانی مدت و طبیعی باشد.

ترمیم ابرو معمولا برای افرادی مناسب است که بانک مو مناسبی ندارند و یا طاسی مو شدیدی دارند. در ترمیم ابرو از موهای مصنوعی برای پر کردن نواحی که موهای کم پشت شده استفاده می‌شود که خطراتی را مانند زخم به علت پس زدن موهای مصنوعی را به همراه دارد.

با توجه به خطرات موجود در ترمیم ابرو توصیه می‌شود که به جای استفاده از موهای مصنوعی در ترمیم از روش‌های مختلف کاشت ابرو استفاده کنند. یا اگر بانک مو جوابگو نبود از روش‌های مثل بولدبروز ابرو یا تاتو استفاده کنند.

عوارض کاشت ابرو

عمل کاشت ابرو یک عمل کم تهاجم است به همین علت عوارض ناشی از آن بسیار ناچیز است و اگر توسط یک متخصص ماهر انجام شود عوارض کاشت ابرو به صفر می‌رسد. اگر کاشت ابرو توسط یک فرد نا آگاه و بدون تخصص انجام شود، امکان ایجاد عفونت در محل کاشت و خواب نامناسب رویش موهای ابرو کاشته شده وجود دارد. در صورت بروز عوارضی این چنینی ترمیم و تصحیح ابروها بسیار دشوار هزینه بر است. در نتیجه توصیه می‌شود که در انتخاب پزشک متخصص پوست و مو نهایت دقت را به خرج دهید.

تزریق بی حسی در ناحیه ابرو دردناک است؛ زیرا این ناحیه در اطراف چشم است و منطقه حساسی در بدن به شمار می‌آید. واکنش افراد نسبت به داروی بیهوشی متفاوت است در برخی موارد ممکن است هیچ گونه تورم و کبودی به وجود نیاید. اما در بدن برخی افراد ممکن است تا حدودی کبودی و التهاب ایجاد شود که معمولا پس از گذشت یک شب بعد از عمل کاشت ابرو از بین می‌رود. بعد از کاشت ابرو ممکن است در ناحیه کاشت احساس خارش داشته باشید لطفا تا جای ممکن در محل ناخن نکشید و اگر شدید شد با پزشک خود تماس بگیرید.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

قبل و بعد از کاشت ابرو اقدامات متعددی باید صورت گیرد که در رسیدن به نتیجه دلخواه و کاهش درد در حین عمل تاثیر گذار است برخی از این عوامل عبارتند از:

  • در هنگام شستشو به هیچ عنوان به محل کاشت دست نزنید.
  • از پمادها و کرم‌هایی که پزشک تجویز کرده مانند دستورالعمل استفاده کنید.
  • در هنگام خوابیدن تلاش کنید سر خود را رو به بالا نگه دارید.
  • بعد از عمل کاشت ابرو در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • بعد از عمل کاشت ابرو حداقل به مدت یک هفته تلاش کنید سر خود را رو به پایین نگیرید.
  • چندین روز بعد از کاشت ابرو ورزش‌های سنگین انجام ندهید.
  • پانسمان موجود در ناحیه بانک مو باید به مدت حداقل دو روز باقی بماند و در این مدت باید هر روز تعویض و تمیز شود.
  • بعد از اینکه پانسمان ناحیه بانک مو به تجویز پزشک برداشته شد؛ آن ناحیه باید با دقت فراوان شسته شود.
  • پزشک بعد از کاشت ابرو برای شما مایعی را تجویز می‌کند که هر 2 تا 3 ساعت باید آن را روی ابروهای خود اسپری کنید.
  • لخته‌های خونمرده شده پس از جراحی را دستکاری نکنید تا به خودی خود بهبود پیدا کنند.
  • برای کاهش التهاب از کمپرس‌های یخ استفاده کنید.
  • بعد از گذشت دو روز از جراحی می‌توانید حمام کنید.
  • در حمام طوری دوش بگیرید که آب به طور مستقیم روی ابروهای شما برخورد نکند.
  • ده روز بعد از کاشت می‌توانید برای کشیدن بخیه‌ها مراجعه کنید.
  • داروها و پمادهای تجویز شده توسط پزشک را به طور مرتب استفاده کنید.
  • از مصرف دخانیات مانند سیگار و قلیان و همچنین مشروبات الکلی پرهیز کنید.
  • از برداشتن ابروهای کاشته شده قبل ماه طور جدی خودداری کنید.

چرا کاشت ابرو انجام دهیم؟

روش‌های دیگری برای پرتر نشان دادن ابروها وجود دارد از جمله تتو و یا آرایش روزانه در این بخش از مقاله کاشت ابرو چگونه است؟ باید بگوییم این روش‌ها نه تنها طبیعی نیستند بلکه ممکن است موجب بیماری از جمله بیماری سارکوئیدوز نیز شوند. در روش کاشت ابرو، موها را از پشت سر فرد برداشت می‌کنند و به ناحیه خالی ابرو انتقال می‌دهد، که می‌توان مطابق میل بیمار کاشت ابرو و میزان تراکم آن را انجام داد.

روش کاشت ابرو یک روش دائمی می‌باشد که دردی در آن احساس نمی‌شود و در واقع بدون درد می‌باشد و 5 الی 7 روز برای ریکاوری زمان لازم است و میزان رشد موهای کاشت شده بسیار بالا می‌باشد.

هزینه روش های مختلف کاشت ابرو در تهران

هزینه کاشت ابرو به روش FUT در تهران

معمولا کاشت ابرو به روش FUT در تهران به عنوان ارزان‌ترین روش برای کاشت ابروها شناخته می‌شود، به این دلیل که تمامی مراحل انجام جراحی (مرحله برداشت گرافت‌ها و کاشت آن‌ها) به صورت دستی و بدون نیاز به تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته صورت می‌گیرد.

در این نوع از جراحی یک برش نواری از ناحیه بانک مو که دارای گرافت‌های مناسب می‌باشد برداشته می‌شود و پس از بررسی‌های لازم، گرافت‌های مقاوم و مناسب در ناحیه گیرنده کاشته می‌شوند. معمولا از روش FUT به دلیل هزینه پایین آن بیشتر برای کاشت مو استفاده می‌شود و به دلیل تهاجمی بودن آن برای جراحی کاشت ابرو استفاده نمی‌گردد.

اما در سایر روش‌های کاشت ابرو مانند FUE و SFUE به دلیل استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته دارای هزینه بالاتری نسبت به جراحی کاشت ابرو به روش FUT می‌باشد. در این نوع روش‌ها به دلیل دقت بالاتر احتمال وارد شدن آسیب به گرافت‌ها و همچنین عوارض بعد از جراحی بسیار کاهش پیدا می‌کند.

هزینه کاشت ابرو به روش FUE

بعد از روش FUT معرفی شد که هدف آن رفع ایرادات روش FUT می‌باشد. در این روش پزشک با دستگاه و ابزارهای مختلف به برداشتن گرافت‌ها و کاشت ابرو می‌پردازد. یکی از مزیت‌های مهم این روش عدم نیاز به جراحی و بخیه و باقی ماندن جای اسکار است که باعث شده روش FUE ابرو طرفداران زیادی داشته باشد. هزینه کاشت ابرو روش FUE به دلیل استفاده از ابزارها و تکنولوژی پیشرفته بیشتر است.

هزینه کاشت ابرو به روش SFUE

مراحل روش SFUE شبیه به مراحل روش FUE است با این تفاوت که در این روش از ابزارهای پیشرفته‌تری استفاده می‌شود. کاشت ابرو در این روش بسیار طبیعی است و هزینه کاشت ابروی روش SFUE به دلیل پیشرفته‌تر بودن آن بالاتر است.

هزینه کاشت ابرو اقساطی در تهران

قیمت کاشت ابرو چقدر است؟ برخی از کلینیک‌ها و پزشکان برای راحتی بیماران خود شرایط قسطی پرداخت هزینه کاشت ابرو در تهران را فراهم کرده‌اند. کاشت ابرو قسطی به این صورت است که بیمار در ابتدا مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به کلینیک پرداخت می‌کند و مابقی آن را با توجه به شرایط کلینیک در چند قسط و ماهانه پرداخت می‌تماید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که کلینیک ممکن است با توجه به شرایط و قواعد خود از بیمار به ازای هر قسط، چک و یا سفته به عنوان ضمانت دریافت کند.