اخبار فرهنگی

۱۶۷ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه اسکان پیدا کردند/ بازدید ۱.۸ میلیون نفر از جاذبه‌های استان 

خبر فوری/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اسکان بیش از ۱۶۷ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان خبر داد. 

داریوش فرمانی در گفت‌وگو با خبر فوری، بااشاره به تداوم خدمات دهی به مسافران نوروزی در استان، اظهار کرد: از ۲۴ اسفند تا پایان روز گذشته (یازدهم فروردین) جمعا ۱۶۷ هزار و ۸۷۰ نفر در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان پیدا کرده‌اند. 

وی افزود: سهم مراکز اقامتی غیررسمی از پذیرش مسافران نوروزی در استان ۵۸.۲۳ درصد، مراکز اقامتی رسمی ۳۶.۶۶ درصد و مراکز اقامتی اضطراری ۵.۱۱ درصد بوده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه طی این مدت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز از جاذبه های گردشگری استان بازدید داشته‌اند، گفت: ۷۸۵ هزار نفر از این آمار از جاذبه‌های طبیعی، ۵۰۵ هزار نفر از آثار تاریخی و ۲۱۹ نفر نیز از جاذبه تفریحی استان بازدید کرده‌اند. 

به گفته این مسئول، سایر جاذبه‌های دست‌ساز، موزه‌ها، مذهبی، فرهنگی و … استان نیز در این مدت مورد بازدید گردشگران قرار گرفته‌اند. 

فرمانی در ادامه از اجرای ۱۴۳۰ فقره بازدید نظارتی نیز از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی و بین راهی خبر داد و گفت: در این بازدیدها برای ۹۳ واحد گردشگری تشویق، ۱۸۰ واحد تذکر، ۲۹ واحد اخطار کتبی و پنج واحد هم تعلیق مجوز صادر شده است. 

وی تاکید کرد: همچنین در این مدت ۲۹ فقره شکایت گردشگران از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ هم ثبت شده که بیشتر متعلق به مراکز پذیرایی، اقامتی و جاذبه‌های گردشگری است. 

انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.