اقتصادی

هدف‌گذاری بازگشت ۲۰۰۰واحد صنعتی کشور به چرخه تولید طی امسال

با هدف بازگرداندن 2000 واحد صنعتی به چرخه تولید امسال

خبر فوری / کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران گفت: امسال 1600 واحد برای احیای واحدهای صنعتی و 400 واحد صنعتی در خارج از دهکده های صنعتی اختصاص داده ایم.

“علی رسولیان” ، عصر چهارشنبه ، 20 مه 1400 ، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد ، با تشکر از همه مقامات و مدیران صنعت ، افزود: آنها را پایین آورد ، اما ایران به این دو مهم افتخار کرد چالش ها.
وی گفت: آماری که داریم رشد بیش از 7 درصدی در بخش صنایع را نشان می دهد و میزان واردات از کشور 8 میلیارد گوجه فرنگی کاهش یافته است ، به این معنی که بیشتر محصولات مورد نیاز در کشور تولید شده است.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه سال گذشته افزایش سرمایه گذاری در شهر صنعتی تمام استان ها وجود داشت گفت: در این زمینه 11 هزار و 600 مورد وجود دارد و بیش از 5000 زمین را واگذار کرده ایم ، رشد سرمایه گذاری 30 بوده است . ٪ و بیش از 65،000 فرصت شغلی با کمک شهرک های صنعتی ایجاد شد.
رسولیان افزود: تولید ، موانع و حمایت سالانه از برنامه منسجم و عملیاتی با آغاز سال ، اصلاح قوانین ، مشارکت شهرک های صنعتی و ایجاد شهرک های صنفی در خارج از شهرهای بزرگ آغاز شد. برنامه هایی که توسط وزارت انجام می شود “ما باید سطح بوروکراسی اداری را کاهش دهیم.
وی مسئولیت احیای واحدهای غیرصنعتی را ابراز داشت. وی ادامه داد: سال گذشته 1557 واحد با همکاری استانداران به چرخه تولید بازگشتند که باعث ایجاد 27 هزار شغل جدید و 3.5 میلیارد سرمایه گذاری جدید در این واحد شد.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: هدف امسال بازگرداندن 1600 واحد باقیمانده به شهرک های صنعتی و 400 واحد خارج از شهرک های صنعتی است زیرا این واحدها برای رونق کسب و کار و همکاری و پشتیبانی از همه استان ها شناسایی شده اند.
رسولیان تأکید کرد که در استان کهگیلویه و بویراحمد 35 واحد احیا و به چرخه تولید بازگشتند و ما 30 درصد از واحدهایی را که زودتر راه اندازی شده بودند معافیت مالیاتی اعمال کردیم.
وی از طراحی و ایجاد 1000 کارگاه کوچک در شهرها و مناطق صنعتی خبر داد و تصریح کرد: 20 مورد از این کارگاه ها در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می شود.
مدیرکل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران از اعمال 50٪ تخفیف برای سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری خبر داد و اظهار داشت: تلاش سازمان مردم صنعتی این است که سرمایه گذاری کند و بسته هایی ایجاد کند و 100000 نفر در این کشور استخدام کند. شهرها و مناطق صنعتی ما این کار را نمی کنیم و ما به حمایت جدی مسئولان استانی نیاز داریم.
وی به موضوع مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: “نرخ بیکاری در مناطق روستایی زیاد است. وزارت احیا اجتماعی بر برنامه تاب آوری در قالب اقتصاد تأکید دارد.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت که در طرح مسئولیت اجتماعی ، الگوی توسعه اقتصادی و فرهنگی که ائمه جمعه در آن دخیل هستند به خوبی اثبات شده و در قلعه گنج کرمان حاصل شده است.
به گزارش خبر فوری ، رسولیان گفت: “بیش از 4000 مشاغل جدید در این طرح ایجاد شده است. این پروژه امروز توسط مسئول نماز جمعه در استان تصویب شده است و ما این کار را آغاز خواهیم کرد. ما متعهد به فرصت های مالی در صنعت هستیم مناطق و شهرها. “
پایان