اخبار جامعه

ورود داروهای فاقد ثبت سفارش و بدون مجوز به گمرک ممنوع!

در نامه سازمان غذا و دارو به گمرک ایران آمده است “طبق تحقیقات انجام شده ، تمام گمرکات کشور از واردات هرگونه دارویی که بدون مجوز از آن سازمان سفارش و وارد شده است ، ممنوع است”. اما پس از ورود وارد کننده به گمرک و بنادر و دریافت مجوز ، بخش بزرگی از کالاها ، بدون مجوز یا سابقه برنامه ، تمیز می شوند.

به گزارش خبر فوری ، در آخرین مکاتبات سازمان غذا و دارو با گمرک ایران گزارش شد که “بررسی گمرکات کشور بدون داروهای دارای مجوز واردات در گمرکات کشور ، ثبت و درخواست بدون واردات هیچگونه دارویی” از این سازمان ممنوع است.

این درخواست در حالی مطرح می شود که جریان داروهای ذخیره شده در گمرک در هفته های اخیر منتفی شده است. بنابراین حجم مواد مخدر ، عمدتا 18 تن مواد مخدر مربوط به تاج ، وارد گمرک امام خمینی (ره) شد ، اما هیچگونه هماهنگی در مورد پاکسازی و تخصیص انجام نشد. پس از اطلاع گمرکات ایران برای تعیین تکلیف این داروها ، مقامات وزارت بهداشت ، به ویژه سازمان غذا و دارو ، گزارش دادند که برخی از این داروها با هماهنگی خود وارد گمرک نشده و مجوزی از این سازمان ندارند ؛ در عین حال ، آنها از گمرکات برای پذیرش این داروها انتقاد کردند.

مقامات گمرک ایران تأکید کردند که جریان داروها یا هرگونه کالا “متفاوت از مقامات دریافت کننده کالا است و مسئولیت این سازمان با” اعلام کالا “به گمرک آغاز می شود ؛ مانند انبارهای عمومی و سایتهای ویژه و رایگان ، و مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد. “از سوی دیگر ، باید تدابیری اتخاذ شود تا از ورود کالا به گمرک و بنادر کشور بدون ثبت سفارش جلوگیری شود.”

در بخش دیگری از توضیحات گمرک ، ذکر شد که “انتقال کالا از گمرک مرزی به گمرک داخلی توسط مجوز وزارت بهداشت و سایر مجوزهای قانونی مورد نیاز نیست و فقط مجوز قرنطینه برای کالاهای ورودی اخذ می شود.” و سپس کالا تمیز می شود. “

به گفته سازمان غذا و دارو ، این عرف اجازه ورود داروها بدون ثبت درخواست و بدون مجوز برای کالا را نمی دهد. با این حال ، به طور کلی ، جریان واردات کالا در حال حاضر یکسان است ، زیرا کالاها لزوماً با ثبت درخواست و مجوز وارد بنادر و گمرک نمی شوند ، که بخش بزرگی از آنها توسط واردکننده بدون مجوز یا ثبت نام وارد می شود. برنامه. آنها از گمرک و بنادر عبور می کنند و سپس مراحل ترخیص را شامل می شوند ، از جمله اخذ مجوز از دستگاه های مربوطه و اعلام گمرک.

انتهای پیام