اقتصادی

جهش ۱۰۰ درصدی فروش خودروهای انرژی جدید در چین

فروش خودرو در چین در ماه آگوست به 2.38 میلیون دستگاه رسید که 32.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت که دلیل آن بهبود مشوق های دولتی برای فروش خودروهای الکتریکی است.

به گزارش خبر فوری، داده‌های انجمن خودروسازان چین (CAAM) نشان می‌دهد که فروش در هشت ماهه اول سال 2021، 1.7 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 2021 بوده است. فروش اوت خودروهای انرژی جدید، از جمله خودروهای الکتریکی خالص، پلاگین هیبریدی و خودروهای سلول سوختی هیدروژنی، 100 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

داده‌های انجمن خودروسازان چین، فروش طیف وسیع‌تری از وسایل نقلیه، از جمله وسایل نقلیه سواری، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها را دنبال می‌کند، در حالی که انجمن خودروهای مسافری چین، که فروش ماه جولای را در روز پنجشنبه گزارش داد، بر فروش خرده‌فروشی خودرو تمرکز دارد.

داده های انجمن خودروسازان چین افزوده است که صادرات خودرو چین نیز نسبت به سال گذشته 65 درصد افزایش یافته است که 27 درصد آن خودروهای برقی بوده است. با این حال، فروش اوت 1.5 درصد کمتر از ژوئیه بود، زیرا قطع برق به تولید خودروسازان و طولانی ترین و شدیدترین موج گرما در چین از زمان شروع رکوردها در سال 1961 کاهش یافت.

چین با مشوق هایی مانند کاهش مالیات بر فروش خودروهای کوچک و یارانه ها برای تشویق مبادله خودروهای بنزینی با خودروهای برقی تلاش کرده است تا تقاضا برای خودروها را تحریک کند، اما شهرهای بیشتری از جمله شنژن و چنگدو در حالی که پکن پابرجاست، قرنطینه های جدیدی را اعمال کرده اند. سیاست صفر کووید می چسبد تا هر زنجیره عفونت را از بین ببرد.

به گزارش رویترز، این اقدامات بار دیگر بر صنعت تأثیر می گذارد، به طوری که خودروسازانی مانند ولوو، تویوتا و فولکس واگن تولید خود را متوقف کرده یا کارخانه های خود را در سیستم های حلقه بسته قرار می دهند که همچنان بر تولید تأثیر می گذارد. این بخش در اوایل سال جاری توسط ماه‌ها قرنطینه شدید در قطب‌های تولیدی شانگهای و چانگچون به شدت آسیب دید.

انتهای پیام