اخبار فرهنگی

سینمای شهید آوینی به زبان محمدحسین مهدویان / گفتگو با همسر شهدا



به مناسبت سالگرد شهادت مرتضی آوینی ، کانال چهار سیما برنامه ویژه سه بخشی “میراث مرتضی” را پخش می کند.

به گزارش خبر فوری ، به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما ، تولید مستندهای روایت فتح در سالهای دفاع مقدس یکی از مهمترین تجربه های تلویزیونی آن سالها بود که ابتدا در گروه جنگ دنبال شد. و سپس در گروه روایت فتح. لحن ، زبان و دنیای ایجاد شده در این مستندها تجربه بی نظیری در تولید مستندهای جنگ بود که در آن نقش سید مرتضی آوینی در به دست آوردن این لحن و زبان غیرقابل انکار بود. نزدیک به سه دهه پس از شهادت سید مرتضی آوینی ، اسناد روایت فتح در یادبود ایرانیان باقی مانده و در برخی موارد ، راه را فراتر از مرزهای ایران باز کرده و سوژه تحقیقات سینمایی و فرهنگی شده است. علاوه بر این ، نسل جدیدی از فیلمسازان و مستندسازان مستند همچنان ویژگیهای سبکی و محتوایی مستندهای روایت فتح را در طی سالیان متمادی تجربه می کنند.

برنامه “میراث میراث” تلاشی برای خواندن آثار و ایده های آوینی و بررسی تجربیات دوستان ، همکاران و دانشجویانش در سالهای پس از شهادت وی است.

حسین محمودیان مسئول برنامه “میراث مرگ” است که در هر قسمت میزبان دو متخصص است. سینمای شهید آوینی تجربه ای زنده با شهید آوینی است و انفجار اطلاعات عنوان قسمت های این برنامه ویژه است.

در بخش اول ، مجری برنامه ، محمدحسین مهدویان ، کارگردان فیلم و هادی بهروز ، فیلمبردار سینما ، با او درباره سینمای شهید آوینی صحبت خواهند کرد.
حجت الاسلام عباس محسنی ، پژوهشگر فرهنگی و محمدرضا ابوالحسنی نویسنده و پژوهشگر فرهنگی ، در شب دوم برنامه “میراث مرگ” میهمان خواهند بود.

قسمت سوم این ویژه برنامه با حضور مریم امینی ، همسر شهید آوینی و مهدی همایونفر ، همکار شهید آوینی با موضوع “انفجار اطلاعات” پخش می شود.

«میراث مرگ» به تهیه‌کنندگی مصطفی پورمحمدی ، محصولی از گروه ادبیات و هنرهای شبکه چهار سیما است که در سه قسمت چهارشنبه چهارم فروردین ، ​​ساعت 10:00 و پنجشنبه و جمعه ساعت 11 عصر پخش خواهد شد. در تلویزیون چهارم.

انتهای پیام


انتشارات سایت بر پایه سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به انتشار خبر می نماید، به همین دلیل مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده منابع خبری بوده و وب سایت خبر فوری هیچ مسوولیتی در قبال تمامی محتوای منتشر شده در سایت ندارد.