اخبار سلامت

زعفران مرغزار، امیدی تازه برای مقابله با ویروس کرونا

“Meadow saffran” یا “Soranjan” چند سال پیش به عنوان سمی ترین گیاه سال لقب گرفت و اکنون تحقیقات نشان می دهد که استفاده اصلی آن برای درمان نقرس عوارض جانبی Covid-19 را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

طبق ISK ، کلشی سین یک داروی ضد التهاب قدرتمند است که مدت هاست در جهان پزشکی شناخته شده است. این دارو از گیاهی به نام “زعفران چمن” یا “سورنجان” تهیه می شود.

داروی بدست آمده از این گیاه در درمان برخی بیماری ها مانند گوتا ، آرتروز یا پریکاردیت (التهاب روده) استفاده می شود.

لازم به ذکر است که این دارو و ماده گیاهی به دلیل سمی بودن فقط در دوزهای محدود باید استفاده شود.

“Meadow Saffron” در سال 2010 به عنوان “گیاه سمی سال” انتخاب شد.

تحقیقات گسترده بالینی در کانادا نشان داده است که کلشی سین نیز در درمان Quid-19 و کاهش عوارض مثر است. بر اساس گزارشی که توسط موسسه تحقیقات قلب مونترال (MHI) منتشر شد ، این دارو به عنوان داروی خوراکی برای درمان بیماران با داروی Covid-19 نامگذاری شد.

داده های ذکر شده توسط این موسسه در چارچوب پروژه ای به نام COLCORONA جمع آوری شده است. این تحقیقات از مارس 2020 در کانادا ، ایالات متحده ، اروپا ، آمریکای جنوبی و آفریقای جنوبی در حال انجام است.

از کل 4159 بیمار مبتلا به Covid-19 ، استفاده از کلشی سین باعث کاهش 25 درصدی تعداد بیمارانی که باید در بیمارستان بستری شوند می شود. تجویز این دارو 50٪ و تعداد مرگ 44٪ میزان نیاز به تنفس مصنوعی را در بیماران آلوده کاهش داده است.

پروفسور ژان کلود توردیف ، مدیر انستیتوی تحقیقاتی MRI و رئیس پروژه کولکورونا ، از نتایج این دارو بسیار راضی است.

وی گفت: “فرضیه ما این بود كه دلیل عوارض جدی در بیماران Covid-19 این است كه گلبولهای سفید خون بیمار واکنشهای عفونی بیش از حد نسبت به سلولهای سفید خون بیمار در مقابل حمله ویروس نشان می دهند.”

پروفسور تاردیف گفت: “احساس ما این بود که با استفاده از دارویی مانند کلشی سین برای کاهش واکنشهای عفونی بیش از حد معروف به” طوفان سیتوکین “می توان از عوارض جانبی جدی جلوگیری کرد.

نتایج مطالعه اثربخشی دارو را تأیید کرد.

پروفسور Tardief معتقد است که استفاده از کلشی سین می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت عمومی داشته و از بروز عوارض Covid-19 در میلیون ها بیمار جلوگیری کند.

در ژوئن 2020 ، یک مطالعه مشابه اما بسیار محدود در مورد اثربخشی کلشی سین انجام شد ، که بر روی 105 بیمار با داروی Covid-19 آزمایش شد. تحقیقات نشان داده است که این دارو به ویژه در بیمارانی که بیماری های جدی تری دارند م effectiveثر است.

در همین حال ، یونان به استفاده از کلشی سین برای درمان Covch-19 چراغ سبز نشان داده است. در این کشور پزشکان مجاز به تجویز این دارو برای درمان بیماران هستند.

رئیس مرکز تحقیقات MRI معتقد است که نتایج تحقیقات به سرعت توسط نهادهای نظارتی در این زمینه مانند Emma (فارماکوپه اروپا) و FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) به سرعت بررسی می شود. به گفته این محقق ، این دارو از قبل در داروخانه ها و به مقدار کم موجود است و می تواند به سرعت مورد استفاده قرار گیرد.

هشدار: دارو سمی است!

سرعت و کم هزینه در دسترس بودن این دارو همان چیزی است که برخی پزشکان هشدار می دهند. مارک گارک ا a S ز یک پزشک غیر اسپانیایی است که اگرچه معتقد است که این دارو قدیمی ، شناخته شده ، بسیار ایمن و ارزان است ، اما با اشاره به سمیت آن درباره خطر استفاده بیماران از آن هشدار می دهد.

اگر بیمار دارای مشکلات کلیوی باشد و از سایر درمان ها جلوگیری کند ، این دارو می تواند عوارض جدی ایجاد کند.

پزشک اسپانیایی تأکید می کند که کلشی سین باید فقط با تجویز پزشک مصرف شود.

با وجود این هشدارها ، ژان کلود تاردف با تأکید بر فواید این دارو گفت: یافته های ما نه تنها برای کشورهایی مانند فرانسه و کانادا بلکه برای کشورهای در حال توسعه یا آفریقا و آسیا نیز سودمند است. به سرعت به عنوان قرص خوراکی استفاده می شود.

انتهای پیام