اخبار حوادث

آدم ربایی مسلحانه دزدان طلا

طلای برقی توجه کارگر آزمایشگاه را به خود جلب کرد. این شغل 60 ساله افغان مدت هاست که به آزمایشگاهش مراجعه می کند و به نظر می رسد طعمه خوبی برای سرقت طلای است.

خراسان نوشت: برق طلایی توجه کارگر آزمایشگاه کالری را جلب کرد. این شغل 60 ساله افغان مدت هاست که به آزمایشگاهش مراجعه می کند و به نظر می رسد طعمه خوبی برای سرقت طلای است.

سجاد فکر می کرد که طلای این تاجر قاچاقی به کشور قاچاق شده است ، و او جرات نمی کند پس از سرقت ، هیچ گونه اتهامی را مطرح کند. او با این ایده ، نقشه حیله گری خود را با یکی از دوستان جنایتکار خود به اشتراک گذاشت زیرا مهرداد سابقه آدم ربایی و روش های مختلفی داشت. او جنایت را خوب می دانست. این طرح شیطانی طی یک دوره پنج نفره طراحی شده است و هر وقت یک کارفرما به آزمایشگاه می رفت ، سجاد از طریق رسانه های اجتماعی به باند های دیگر اطلاع می داد ، اما به دلایلی آنها شکست خوردند. آنها از ژانویه سال گذشته منتظر فرصت مناسب بودند که انفجار تاج این طرح را به تاخیر انداخت ، به دلیل محدودیت ترافیک ، این مرد 60 ساله به مشهد نیامد ، اما ناگهان در تاریخ 6 ماه مه ، پیام سجاد به مهرداد و جواد به نام Bulbul آنها می دانستند.

همدستان بلافاصله مطلع و به بلوار امامت مشهد پیاده شدند ، اما در راه حادثه ای رخ داده و نتوانستند نقشه خود را عملی کنند. با این حال ، آنها هنوز به فکر سرقت طلا بودند. به آنها سر و لوازم جانبی نیز داده شد تا به بهانه یك مأمور پولیس ، طلا را بدزدند.

آنها همچنین تا ساعت 10 صبح روز 12 ماه مه ، وقتی که پیام های سجاد مجدداً مجرمان را سوار ماشین Geely کرد ، هنگام سوار شدن به بلوار امامت ، آنها را تشویق ، شوکر ، دستبند بی سیم و غیره خریدند. آنها پلاک خودروهای پژو پارس را در ماشین Geely به سرقت برده بودند. ماشین در کنار آزمایشگاه کالیبراسیون متوقف شد و بلبل فرود آمد. سجاد به بهانه کمک به کارفرما از آزمایشگاه خارج شد تا دوستان بتوانند کارفرما را شناسایی کنند.

دقایقی بعد ، چهار تاجر جوان ژله در یک ماشین پراید در بلوار امام خمینی (س) گرفتار شدند. هنگامی که طلافروشی ماشین را در کنار خیابان متوقف کرد تا وارد مرکز خرید گلد شود ، سه جوان به طور ناگهانی با لباس پلیس به او نزدیک شدند و مدارکی را خواستار شدند. مهرداد که حامل تجهیزات پلیس بود ، از یک مرد 60 ساله خواست به بهانه دروغین ماشین Geely را سوار کند ، اما او ادامه داد ، چه جنایتی علیه آنها صورت گرفته است ؟!

در آن لحظه ، “بلبل” ​​با سینه به سینه کارفرمای خود ضربه زد و بعد از شوکه شدن از جسد طلایی ، مجبور شدیم داخل ماشین شویم و مسعود (جنایتکار دیگر) به او نزدیک شد. کوهنوردان پیاده شدند. آنها مسافت های طولانی را طی نکردند که مهرداد از مسعود خواست که ماشین را متوقف کند. بنابراین ، تاجر مهرداد برای سرقت طلای داخل ماشین به پارک پراید رفت. آنها نشان دادند كه آنها داستان طلایی را نمی دانند زیرا مرد 60 ساله مظنون نبود.

مهرداد بیش از 8 کیلو طلا را زیر لباس خود پنهان کرد و با پستچی به خیابان بهار (مکان) رفت. از طرف دیگر ، سه نفر از همدستان وی به خیابان کوهسنگی منتقل شده و به آنها گفته شده که با همکار خود تماس گرفته اند و در مدت 15 دقیقه دوباره برمی گردند. اما چقدر تاجر 60 ساله منتظر ماند تا کسی نرسد! با نگرانی از طلای داخل اتومبیل ، امام با اضطراب به خیابان خمینی بازگشت ، اما خبری از طلا در داخل خودرو نبود. بنابراین پلیس این حادثه را گزارش داد و فاش کرد که عوامل جعلی این طلا را به سرقت برده اند.

با توجه به اهمیت و حساسیت این پرونده ، پرونده به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارجاع شد. در مرحله اول برای پیگیری این پرونده ، جلسات تحقیقات جنایی در مقابل سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس اطلاعات خراسان رضوی) برگزار شد و تحقیقات تخصصی در مورد همه جوانب این سرقت مسلحانه هولناک انجام شد. تحقیقات لمسی در آزمایشگاه بررسی ایازار آغاز شد ، زیرا تجربیات ارزشمند فرمانده امنیتی خراسان رضوی نشان داد كه برخی از كاركنان آزمایشگاه اطلاعاتی زمان جنایی را برای ورود و خروج از بازار داده اند. هنگامی که سعی در گزارش این حادثه و تحقیقات پلیس داشت ، یک افسر توجه خود را به مأمور پرونده جلب کرد.

بنابراین ، کارآگاهان او را کنترل کردند تا اینکه دریافتند که وی با شخصی به نام مهرداد در ارتباط است. کارآگاهان با تحقیقات متمرکز مهرداد فاش کردند که وی قبلاً به اتهام آدم ربایی متهم شده بود و در دادگاه یک دادخواست علنی داشت. در همین حال ، مشخص شد که برادر مهرداد نیز دارای یک ماشین “Geely” بود که جزئیات آن توسط شاکی ارائه شده بود. به محض دریافت این سرنخ ها ، کارآگاهان بلافاصله دستگیری مهرداد در بلوار رحمانییه مشهد را آغاز کردند ، اما وقتی مأموران سعی در ورود به خانه کردند ، او ناگهان برای فرار از یک پنجره طبقه دوم بیرون رانده شد ، اما به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. به طالقان منتقل شد. یک بازجویی در مرکز پزشکی مهرداد تمام زوایای پنهان این پرونده هولناک را فاش کرد ، اما به دستور سرهنگ شفیع زاده ، کارآگاه ، با هماهنگی قاضی مشهد دادسرای عمومی و انقلاب عمومی و انقلابی امانی ، اعضای باند دیگری را اسیر کرد. آنها مجبور به ملاقات همدستان خود شدند

اگرچه این عملیات 12 ساعت به تأخیر افتاده بود ، اما دو فرد مجرم به نام های مسعود و محمد به محض ورود به مرکز پزشکی توسط کارآگاهان دستگیر و دستگیر شدند. بازجویی از متهم تحت کنترل سرهنگ جعفری آغاز شد. آنها در آنجا گروهی از کارآگاهان را به سرپرستی همتی (پرونده رسمی) دستگیر کردند و سجاد و جواد بولبول را مخفیانه مخفی کردند.

در حین بازرسی برای مخفی کردن مظنونان ، تمامی تجهیزات پلیس را با اسلحه پیدا کردند و بیش از 8 کیلوگرم طلا به سرقت بردند. به گفته متهمان پرونده سرقت مسلحانه وارد فاز جدیدی شده است که برخی اطلاعات حاکی از دیگر جنایات فجیع مرتکب شده توسط اعضای باند خطرناک است. این کلمه را در مورد سایر جنایات ممکن پخش کنید.