اقتصادی

نرخ مصوب موز اعلام شد

رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که در ازای صادرات سیب ، واردکنندگان واردکننده مجبورند با توجه به قیمت 25000 گوجه فرنگی پذیرفته شده در هر کیلو ، موزه وارداتی را در شبکه های توزیع رسمی صنف در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

سعید ممبینی در گفت وگو با خبر فوری ، افزایش بی رویه قیمت موز در بازار و تاثیری که قیمت این محصول بر قیمت و شرایط سایر میوه ها داشته است ، اشاره کرد: دلیل افزایش قیمت موز . موانعی برای واردات موز وجود داشت ، اما با پیگیری های انجام شده امکان ثبت موز در ازای سفارشات باز و واردات موز وجود دارد.

به گفته وی ، تصمیم بر این شد که واردکنندگان وارد کننده در ازای صادرات سیب ، با راهنمایی و استراتژی اتحادیه ها ، موزه های وارداتی را در شبکه های رسمی توزیع تجارت به مصرف کننده ارائه دهند و قیمت 25000 گوجه فرنگی پذیرفته شده را مشاهده کنند. کیلوکو به عبارت دیگر ، واردکنندگان و سایر بخشهای زنجیره ای باید سود مستقیم کسب کنند تا کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین تأکید کرد: اگر فعالان اقتصادی این محصول را با قیمت بالاتر از قیمت مورد قبول مصرف کننده ارائه دهند ، بازرسان باید پرونده را تشکیل دهند و پرونده را به سازمان زندان ارسال کنند. از سوی دیگر ، طی این هماهنگی ها ، سازمان جنایی دولت سرعت رسیدگی به این موارد را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبر فوری ، در اواسط ماه فوریه ، قیمت هر موز وارد شده از فروشگاه های خرده فروشی تهران به 50 تا 60 هزار گوجه فرنگی رسید. براساس گزارشی از مرکز آمار تغییر قیمت مواد غذایی ، در ژانویه سال جاری ، متوسط ​​قیمت هر کیلوگرم موز در ژانویه سال گذشته بین 13 هزار تا 900 گوجه فرنگی در ماه مشابه سال جاری بوده است. به طور متوسط ​​به 33 هزار و 400 گوجه فرنگی رسید و 140.3 درصد رشد کرد.

واردات موز به دلیل محدودیت های ارزی از اردیبهشت ماه امسال ممنوع شده و واردات آن منوط به صادرات سیب است. وزارت کشاورزی جهاد را اعلام کرد ، اخیراً ، ستاد تنظیم بازار واردات موز را در ازای صادرات محصولات کشاورزی تصویب کرد.

انتهای پیام