اخبار عمومی

اهتمام جدی دولت سیزدهم به مقوله مسکن و اشتغال – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سجاد جلالی عصر یکشنبه در مراسم واگذاری ۱۱۵ قطعه زمین در راستای اجرای ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: نگاه دولت سیزدهم به مسکن و اشتغال جدی است و در این حوزه کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی از واگذاری بیش از ۲۰۰ هزار مسکن آنلاین از تعهدات دولت‌های پیشین خبر داد افزود بیش از ۲۰۰ هزار مسکن آنلاین از تعهدات دولت‌های پیشین امروز در سراسر کشور یک میلیون و ۷۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است و در قالب واگذاری گروهی تاکنون ۱۵۰ هزار واحد مسکونی و زمین واگذار شده است.

رئیس دفتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت در واگذاری زمین اهتمام جدی است، گفت: با توجه به ارزش بالای زمین در گیلان برای تأمین آن در این استان با مشکل مواجهیم که با حمایت و پیگیری مجموعه و مدیریت استان امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود.

توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله جوانی جمعیت

«محمدرضا فلاحتگر» سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان هم در این مراسم، اظهار کرد؛ دریافت زمین در قالب طرح جوانی جمعیت شامل خانواده‌هایی می‌شود که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر را در زمان اجرای این قانون افزایش داده باشند و فرزند بالای ۲ و نیم سال نداشته باشد.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به مقوله جوانی جمعیت، افزود: به هر یک از ۲۳۰ خانوار ثبت نام شده در این طرح ۲۰۰ متر مربع زمین در روستا و شهرهای کمتر از هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت واگذار می‌شود.

سرپرست راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه اگر متراژ زمین بیش از ۲۰۰ متر مربع باشد متقاضی باید بهای مازاد را بر مبنای قیمت کارشناسی روز و به صورت نقد پرداخت کند، گفت: قیمت کارشناسی کل زمین به صورت خام باید کمتر از یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان باشد و اگر قیمت زمین بیش از این مقدار باشد به ۲ متقاضی واجدالشرایط واگذار می‌شود.

فلاحتگر با بیان اینکه با توجه به ارزش بالای زمین در گیلان این زمین‌ها به ۲ خانوار واگذار می‌شود، گفت: در اجرای این طرح تأمین، واگذاری، پالایش متقاضیان و آماده سازی زمین بر عهده بنیاد مسکن است.