اقتصادی

اوضاع تجارت سیب-موز/۲۲۷ میلیون دلار موز چگونه وارد شد؟

واردات موز ممنوع شد و در شرایط صادرات سیب ، بیش از 227 میلیون دلار موز وارد و 208 میلیون دلار در 10 ماه نخست سال جاری صادر شد ، اما مشخص نیست که آیا تمام این واردات خلاف آن خواهد بود یا خیر. صادرات دارد

به گزارش خبر فوری ، موز در مجموعه کالاهایی قرار دارد که دارای اولویت ارز غیرفعال (27) و ثبت و واردات سفارشاتی هستند که از ابتدای سال ممنوع شده اند. با این حال ، واردات موز متوقف نشد و همچنان در تمام فروشگاه های سطح شهر عرضه می شد. ؛ البته وی بر اساس سوابق سفارشات قبلی یا هر روش دیگر ، به واردات موز وابسته به صادرات سیب ادامه داد.

اخیراً ، قیمت موز در بازار افزایش چشمگیری داشته و به بیش از 60 هزار گوجه فرنگی رسیده است. در این بین ، موضوع ممنوعیت واردات و واردات انحصاری این محصول در شرایط تعیین شده تا رسیدن به نتیجه مطرح شده است. تصمیمات مربوط به تنظیم بازار واردات موز منتشر شد.

بنابراین ، کارگروه ستاد تنظیم بازار جلسه واردات موز در گمرکات مرزی و لزوم تعیین تکلیف آنها ، مجوزهای حمل موز وارد شده و ذخیره شده در گمرک و ارز صادراتی سیب امسال را تأیید می کند. اعطا شده توسط وزارت صمت.

به عبارت دیگر ، شرایط واردات موز قبل از صادرات سیب معتبر است و واردکنندگان می توانند این محصول را در شرایط تعیین شده وارد کنند.

227 میلیون دلار موز و 208 میلیون دلار سیب

تجزیه و تحلیل وضعیت تجاری این دو کالا بر اساس آماری که لطیفی سخنگوی گمرک ایران در اختیار خبر فوری قرار داده نشان می دهد که در 10 ماهه نخست امسال 333 هزار و 632 تن موز به ارزش 227 میلیون دلار ، 54 هزار دلار وارد شده است. و 267 دلار

همچنین در آن دوره ، 551،210 دلار سیب با قیمت 208،353،832 دلار گزارش شده است.

بیشتر این واردات موز در زمان ممنوعیت سفارش و تأیید منشا ارز صورت گرفته است ، این بدان معنا نیست که تمام موزهای وارداتی به ارزش 227 میلیون دلار صادرات سیب به ارزش 208 میلیون دلار دارند در حالی که وزن این دو کالا متفاوت است و مقدار.

در همین حال ، مقامات گمرک ایران اخیراً اعلام کرده اند که محموله های موز به گمرک رسیده و تقاضای مجوز وجود دارد که برخی از آنها علی رغم ثبت سفارش و تأیید اصل ارز ، سیب برداشت نشده است.

ارگانهای مربوط توضیح دهند که آیا واردات موز در زمان ممنوعیت صادرات سیب بوده است یا خیر.

انتهای پیام