اخبار عمومی

حل مشکلات و تأمین زندگی شرافتمندانه حق معلمان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت‌الله مصطفی محامی، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان افزود: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تحکیم بنیان خانواده و تکریم و ادای حقوق پدر و مادر و فرزندان است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: یکی از محورهای مهم معارف اسلامی مباحث اخلاقی و ارزش‌های اخلاقی است و بخش عظیمی از آیات و روایت در خصوص مباحث اخلاقی است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: سالروز شهادت شهید مطهری، شهادت شهید آیت‌الله سلیمانی، شهید «علیرضا شهرکی» و همسر گرامیشان شهیده «صیاد» و شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» در سبزوار فضای کشور و استان را معطر به عطر شهادت کرده است.

وی گفت: روحانیت متعهد در طول تاریخ اسلام همواره پرچمدار علم و معنویت و جهاد و شهادت بوده و هست.

محامی اضافه کرد: این روزها، برای گرامیداشت علمای بزرگی همچون شیخ صدوق، مرحوم کلینی و سالروز ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی نامگذاری شده و این سلسله روحانیت پرچمدار علم، معنویت و جهاد و شهادت در طول تاریخ اسلام بوده و هستند و می‌بینیم که جامعه روحانیت همواره پیشتاز و جلودار در تقدیم شهید بوده و میزان آمار شهدای روحانی در انقلاب و دفاع مقدس نشان دهنده همین نکته است.

خطیب جمعه زاهدان تصریح کرد: به تعبیر امام خمینی (ره) شهدا شمع محفل بشریت هستند و جان خود را برای حفظ استقلال، امنیت و ایحاد زمینه رشد کشور تقدیم کرده‌اند و همچون شمعی سوختند تا به دیگران نورانیت ببخشند و معلمان نیز هم همین گونه هستند و مانند شمع سوخته و عمر خود را ساعت به ساعت برای تربیت نسل جدید و آینده‌سازان کشور صرف می‌کنند و مانند شمع می‌سوزند تا نور هدایت و تربیت را به جامعه و فرزندان تقدیم کنند.

محامی ادامه داد: روحانیونی که به شهادت می‌رسند هم کسوت مبلغ دین و معلمی داشته و هم شهادت که از این جهت مجمع هر دو کمال هستند همانند شهید مطهری که نظریه پرداز انقلاب و در صف اول و خط مقدم با انحراف و نفاق بود و به خوبی گروه‌های منحرف را تشخیص می‌داد و در برابر آن‌ها می‌ایستاد و جز اولین کسانی بود که پس از پیروزی انقلاب توسط این گروهای منحرف به شهادت رسید و به تعبیر امام خمینی (ره) شهید مطهری با شهادت آنلاین تأییدی بر سخنان و کتاب‌هایش زد و آن‌ها را در جامعه گسترده‌تر و تاثیرگذارتر کرد.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: شهید آیت‌الله «عباسعلی سلیمانی» هم یک عمر در مسیر تبلیغ دین و معارف دینی تلاش کرد و در سنگرهای مختلف از جمله امامت جمعه، نمایندگی ولی‌فقیه و نمایندگی مجلس خبرگان تلاش و عمرش را صرف کرد تا زمانی که دعای شب قدرش مستجاب و خداوند متعال خریدار جان او شد و به شهادت رسید و این‌ها باید برای روحانیت، معلمان و همه مردم الگو باشند و تلاش کنیم راهشان را ادامه دهیم.

وی گفت: شنیدیم که پس از ترور شهید آیت‌الله سلیمانی، عده‌ای از طلاب جوان بر سر مزار ایشان جمع و معمم شدند که نشان دهند با شهادت این عزیزان راه بدون رهرو نخواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ما نه تنها در یک هفته، بلکه در طول سال باید از جایگاه معلم تجلیل کنیم، آن هم نه تنها با حرف، بلکه با عمل تا فرزندان نیز تجلیل و تکریم از مقام معلم را بیاموزند و بدانند که جایگاه معلم در منظومه معارف اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

امام جمعه زاهدان افزود: رسیدگی به حقوق معلمان و رسیدگی به شکایات آن‌ها نیز مهم است و باید عملاً جایگاه معلمان را قدر بدانیم و برای حل مشکلات و تأمین زندگی شرافتمندانه که حق آنهاست تلاش کنیم.

آیت‌الله محامی افزود: دین اسلام برای کارگران جایگاه ارزشمندی قائل شده و انسان مسلمان نباید بیکار باشد و هر کس هر توانی که دارد باید به کار بگیرد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص اهمیت کار و جایگاه رفیع کارگری اظهار داشت: کارگران موتور مولد و محرک جامعه هستند و اگر این قشر نباشند در عرصه‌های اقتصادی و عمرانی پیشرفت نخواهیم داشت.

آیت‌الله محامی ادامه داد: تکریم کارگران و جایگاه آن‌ها باید یک تکریم واقعی باشد نه منحصر به حرف و نه تنها در طول یک هفته بلکه باید در طول سال و در عمل به دنبال احقاق حقوق کارگری باشیم و خدماتی به آن‌ها ارائه کنیم تا همه از جایگاه رفیع کارگری مطلع و به آن افتخار کنند.

وی اضافه کرد: در طول هفته کارگر، دیداری با مسئولان نهادهای مرتبط با جامعه کارگری داشتیم و گزارشی از خدمات ارائه شده به جامعه کارگری ارائه شد، مبنی بر اینکه خدمات نسبت به گذشته بهتر شده و معوقات از شش ماه به سه ماه کاهش پیدا کرده تا خدمات درمانی، بهداشتی و بیمه‌ای که ارائه شده و نمایندگان جامعه را هم مطرح کردند که وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده و از تیم استان راضی بودند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: نکته مهم مطرح شده در جلسه، این بود که در سیستان و بلوچستان پروژه‌های مختلف نیازمند نیروی کار است اما نیروی کار مراجعه نمی‌کند و مجبور به تأمین نیرو از استان‌های دیگر هستیم و حیف است که در استان زمینه کار فراهم باشد اما نیروی کار مراجعه نکند و بعد بگوییم مشکل اشتغال و بیکاری داریم که متأسفانه مشاغل کاذب از جمله قاچاق پول‌های راحت تر و بیشتری به دست برخی رسانده و فرهنگ کار آسیب دیده که مردم باید به این جهت توجه کنند و مسئولان زمینه کار و اشتغال را با حقوق کافی برای تأمین یک زندگی شرافتمندانه تأمین کنند تا رغبت برای انجام کار ایجاد شود.

امام جمعه زاهدان با اشاره به مراسم تشییع، تدفین و بزرگداشت شهید آیت‌الله «عباسعلی سلیمانی» تصریح کرد: مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید در شهرستان قم با شکوه فراوان برگزار شد و در سیستان و بلوچستان نیز مراسم متعدد برگزار شد که از تلاش همه عزیزان برای برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر دارم.