اخبار عمومی

حال ۴۵ بیمار کرونایی در اردبیل وخیم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفتگو گفتن وی با اشاره به کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا و آمار بستری شدن روزانه در بیمارستان در روزهای اخیر گفت: باشد.

شهرام حبیب زاده با بیان اینکه تعداد تخت های بیمارستانی به کمتر از 200 نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 172 بیمار با تشخیص کادر درمانی در نقاط مختلف کرونا بستری هستند و پیش بینی می کنیم در روزهای آینده شاهد ترخیص با وضعیت این بیماران باشیم. بیماران بهبود می یابند.”

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: خوشبختانه شب گذشته فوتی گزارش نشد، اما 45 بیمار در کرونیا نیز در بخش مراقبت های ویژه مزمن بستری هستند.

حبیب زاده افزود: شب گذشته 27 بیمار جدید عروق کرونا با علائم حاد کرونری به بیمارستان های بیمارستانی استان اعزام و در اسرع وقت بستری شدند و امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم تعداد بستری های روزانه را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه 39 بیمار عروق کرونا در بخش عروق کرونا بستری هستند، ادامه داد: روند درمان 30 بیمار عروق کرونا نیز به خوبی انجام شد و این بیماران با وضعیت عمومی نسبتا خوب از بیمارستان ها ترخیص شدند، اما نکته مهم پیگیری است. روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی تا بهبودی کامل این بیماران باید توسط خود و خانواده‌شان به خوبی رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: امروز شهرها هستند مشگین شهر و نیر در ایالت زرد و در شهرهای اردبیل، پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، اصلاندوز، سرعین ، کوثر و نه آنها در حالت آبی هستند.

100 هزار نفر در اردبیل دوز دوم تزریق نکردند

حبیب زاده از آغاز سومین طرح تزریق دوز برای تمامی گروه های سنی خبر داد و افزود: 4 ماه پس از نوبت دوم، «برکت» و «واکسن» برای همه گروه های سنی آغاز می شود.سینوباسریا“و 6 ماه پس از دور دوم واکسیناسیون”آسترازنکاو “اسپوتنیک” ممکن است به تزریق دوز سوم در گذشته اشاره داشته باشد.

وی همچنین به آخرین جهش ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تغییر آفریقای جدید در معرض تهدید است، بنابراین کسانی که برای بار دوم و سوم واکسینه شده اند نیز باید در جامعه بمانند تغییر در جدید، به احتمال زیاد افرادی که واکسینه شده اند می توانند شرکت کنند.