اخبار عمومی

استان سمنان ۱۳۳ هزار و ۸۰۰ دانش آموز دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید جمال وزیری ظهر چهارشنبه در نشست ستاد پروژه آنلاین استان سمنان به میزبانی آموزش و پرورش سمنان درباره آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: ۱۳۳ هزار و ۸۵۸ نفر دانش‌آموز از مقطع پیش دبستانی تا پایه دوازدهم در استان سمنان تحصیل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این تعداد دانش‌آموز در یک هزار و ۱۹۸ مدرسه و پیش دبستانی استان سمنان مشغول به تحصیل خواهند شد، افزود: ۱۱ هزار و ۲۰۰ فرهنگی در مدارس سراسر این استان کار آموزش به دانش‌آموزان را بر عهده دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۵۹۷ معلم جدید در مدارس استان جذب می‌شود، تاکید داشت: امیدواریم که با جذب این تعداد معلم بخشی از کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش سمنان حل شود.

وزیری بیان کرد: با تدابیر اتخاذ شده در آنلاین امسال، کلاس درس خالی از معلم در استان سمنان نخواهیم داشت و استفاده از معلمان حق‌التدریس شاغل و بازنشسته راه حل کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه ضریب پوشش تحصیلی در مدارس استان سمنان بالاتر از میانگین کشوری است گفت: این آمار در مقطع ابتدایی در دوره اول و دوم ۹۹.۸ درصد است. ضمن اینکه ضریب پوشش تحصیلی در متوسطه دوره اول ۹۶.۶۷ و در متوسطه دوره دوم ۹۱.۵ درصد است که آمار مطلوبی محسوب می‌شود.

وزیری با اشاره به اینکه برای پروژه آنلاین امسال ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به نهاد تعلیم و تربیت این استان با اولویت مدارس دولتی عادی اختصاص یافته است، از نواخته شدن زنگ آنلاین و مقاومت در همه مدارس استان سمنان خبر داد و عنوان کرد: سال تحصیلی جدید با شعار “آنلاین مهدوی، معلم تمدن ساز، مدرسه صالح و با رویکرد تقویت و ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی عادی آغاز می‌شود.