اقتصادی

خرید تضمینی سیب‌زمینی از کشاورزان آغاز شد

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور از آغاز خرید تضمینی سیب زمینی خبر داد.

به گزارش خبر فوری، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور از آغاز خرید تضمینی سیب زمینی خبر داد و گفت: اجازه ندادیم این محصول به دست دلالان برسد؛. تولید موجود بیش از ظرفیت بازارهای داخل است و برای حمایت از کشاورزان، مازاد محصول وارد بازارهای صادراتی می‌شود.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور تصریح کرد: با برگزاری برنامه‌های آموزشی و ارایه تسهیلات به شرکت‌ها آنها را برای صادرات تقویت می‌کنیم که بتوانند به صورت مستقل محصولات خود را صادر کنند.

فصاحت گفت: هدف ما ایجاد یک شبکه یکپارچه اطلاعات به منظور نظارت بر فعالیت‌های بازرگانی شرکت‌ها و تعاونی‌های شهری و روستایی است، تا بتوان از این طریق برآیند تسهیلات اعطا شده به این تعاونی‌ها را بررسی کرد. همچنین می‌خواهیم یک نظام فروش در قالب تجارت الکترونیک در بستر فضای مجازی ایجاد کنیم تا تعاونی‌ها بتوانند تولیدات کشاورزان را برای عرضه در این بستر عرضه کنند.

وی گفت: اگر اراضی کشاورزی خُرد و دهقانی یکپارچه سازی شده و به اراضی وسیع تبدیل شود؛ میزان بهره‌وری زمین‌های کشاورزی افزایش پیدا می‌کند.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: هدف ما توانمندسازی تولیدکنندگان خُرد است که بیش از ۸۰ درصد این بخش را تشکیل می‌دهند. تولیدکنندگان عمده معمولا به دلیل تولید قابل توجه و مدیریتی که در بازار و صادرات و تهیه نهاده‌ها دارند دچار مشکل نمی‌شوند.

فصاحت گفت: در حوزه صادرات یکی از مشکلات اساسی عدم رعایت استانداردهای صادراتی است که در صورت تعریف شاخص‌، صادرکنندگان می‌تواننند بر اساس نیاز کشورهای مقصد محصول را تولید و صادر کنند.

وی در پایان گفت: همچنین در بازارهای جهانی محصولات ایرانی با وجود کیفیت بالا، به دلیل بسته‌بندی نامناسب نسبت به محصولات خارجی از قیمت بسیار پایینی برخوردارند، این مسئله می‌تواند با ورود شرکت‌های تخصصی در حوزه صادرات به نحو چشمگیری به نفع تولیدکننده ایرانی مرتفع شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.