اخبار فرهنگی

دادگاهی برای سارقان نقاشی «بنکسی»

هشت نفر به دلیل سرقت نقاشی بنکسی در درب دادگاه در دادگاه حاضر شدند.

به گزارش خبر فوری و به نقل از الجزیره، سرقت تابلوی نقاشی بنکسی، هنرمند مشهور خیابانی در درب سالن کنسرت پاریس، هشت نفر را راهی دادگاه های فرانسه کرد.

هفت متهم فرانسوی و ایتالیایی روز چهارشنبه در ژانویه 2019 به دلیل شکستن در فلزی سالن کنسرت باتاکالان و بردن آن به ایتالیا در دادگاه پاریس محاکمه شدند.

بنکسی این نقاشی را در سال 2018 به عنوان ادای احترام به 90 قربانی که در بمب گذاری سال 2015 در شهر کشته شدند خلق کرد. این تابلو که دختری غمگین را به تصویر می کشد، حدود یک میلیون یورو ارزش دارد.

در 5 ژانویه 2019 یک وانت سفید پلاک در خیابانی که تالار بنکلان قرار دارد مشاهده شد.

سه نفر در دادگاه به دزدی اعتراف کرده اند، اما دو نفر از آنها می گویند که آنها فقط دستورات مردی را که در زمان برداشتن جعبه در آنجا حضور داشته، اطاعت کرده اند.

چهار نفر دیگر نیز برای بردن این نقاشی به ایتالیا محاکمه شدند.

این سرقت صبحگاهی انجام شد، وی از خودروی ون با سه نقاب پیاده شد و با اره برقی درب سالن را جدا کرد و در 10 دقیقه متواری شد.

پلیس سه مظنون را در نتیجه ردیابی تلفن همراه شناسایی کرد و در ژوئن 2020 در مزرعه ای در ایتالیا را کشف کرد.

بنکسی یک هنرمند گرافیتی است که در بریستول زندگی می کند و در سراسر جهان به خاطر گرافیتی و گرافیتی های اعتراضی اش شناخته شده است، اگرچه هویت واقعی او هنوز فاش نشده است. نقاشی های این هنرمند بر موضوعات سیاسی مانند گرم شدن کره زمین، جنگ، گوش دادن غیرقانونی و شرایط سخت تمرکز دارد. تاکنون نقاشی های این هنرمند از روی دیوار برداشته شده و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

انتهای پیام/