اقتصادی

عرضه مرغ منجمد از امروز

وزیر صنعت ، معدن و تجارت (سمت) اعلام کرده است که از امروز توزیع مرغ منجمد با کیفیت و تناژ مناسب آغاز می شود و وعده داده است که عرضه مناسب مرغ منجمد باعث تعادل قیمت و از بین رفتن هیجان خرید می شود.

به گزارش خبر فوری ، علیرضا رزم حسینی کاظم خاوازی در نشست مشترک با “وزیر جهاد کشاورزی” و معاونان وی ، برای تنظیم بازار کالاهای کشاورزی برگزار شد ، گفت: هماهنگی و تعامل بسیار خوبی بین وزارت صنعت ، معدن و وزارت تجارت و كشاورزي ، اين امر براي سازگاري بيشتر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در عید و در چندین مورد ، به دلیل رشد تقاضا ، احساسات مردم در خرید (خرید احساسی) نیز افزایش می یابد ، ادامه داد: با برگزاری جلسات برای تنظیم بازار و برگزاری جلسات تخصصی با آژانس های مختلف. و انسجام بین بخشی. جلسه امروز در همان جهتی بوده است که ما هیجان بازار را مدیریت کرده و سازگار می کنیم.

رزم حسینی ، وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه در حال انجام اقداماتی برای تأمین به موقع مرغ است ، گفت: وزارت صمت با 3 میلیون نفر شبکه توزیع ، با تعاونی ها ، کارگران ، نیروهای مسلح و بسیج مختلف هماهنگی می کند. سازمان ها و شبکه های مستقر در مردم کار توزیع را به درستی انجام می دهند.

قول کاهش قیمت مرغ را بدهید

وی با اعلام اینکه از امروز توزیع مرغ منجمد با کیفیت و تناژ مناسب آغاز می شود ، تصریح کرد: عرضه مناسب مرغ منجمد تعادل قیمت را تحت تأثیر قرار می دهد و هیجان خرید کاهش می یابد.

وزیر صمت همچنین با تأکید بر اینکه سیاست های تنظیم بازارها ادامه دارد ، خاطرنشان کرد: سیاست وزارت صمت فراوانی کالاها در کشور همراه با عرضه کافی است.

رزم حسینی با اعلام اینکه رشد تولید اقلام مورد نیاز مردم در حال انجام است ، اظهار داشت: مواد اولیه مورد نیاز برنامه ریزی شده و مقررات و فرایندها ساده شده است.

وی در پایان اظهار داشت: “با هماهنگی های انجام شده و وفور و عرضه مناسب ، خریدهای عاطفی مردم به حداقل می رسد و بازار تثبیت می شود ، كه هنوز این اتفاق می افتد.”

در ماه های اخیر بازار کالاها ، عمدتا مرغ ، تخم مرغ و روغن ، بی ثبات بوده است. علی رغم آنکه مقامات وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) از افزایش 25 درصدی تولید نفت خبر داده اند ، گزارش های منطقه حاکی از آن است که مردم همچنان در تلاش برای تأمین روغن ، به ویژه روغن جامد هستند و فروش روغن جامد نیز گزارش شده است. کارتهای ملی مرغ حداقل 10 هزار گران تر از قیمت پذیرفته شده ارائه می شود و مردم مجبورند خطر بیماری Covid 19 را بپذیرند تا مرغ را با 20 هزار و 400 تن آماده كنند و در صف های طولانی بمانند تا مرغ های تنظیم شده بازار به آنها برسند. . میوه نیز آنقدر گران است که اخیراً گزارش شده است که بذر میوه خریداری می شود. گفته شد ، حداقل پول دولت برای تولید مرغ ، تخم مرغ و روغن استفاده شده است.

این وضعیت انتقادات زیادی را به همراه داشته و دیوان محاسبات کشور نیز گزارش داده است که مشکلات ایجاد شده در روزهای آخر سال به دلیل گرانی برخی مواد غذایی است و وزرای جهادکشاورزی و سکوت خواهند بود. با تماس با دیوان محاسبات توضیح داده شده است.

انتهای پیام