اخبار فرهنگی

قطعات موسیقی هنرمندان فارسی زبان در رادیو فرهنگ شنیدنی می شود

قطعات موسیقی هنرمندان فارسی زبان از رادیو فرهنگ قابل شنیدن است

مدیر رادیو فرهنگ از استفاده بیشتر هنرمندان فارسی زبان به ویژه قطعات موسیقی دولتمند خلف تاجیکی در ویژه برنامه های این رادیویی فارسی زبان خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبر فوری؛ علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ، دولتمند خلزاده در مراسم معرفی آلبوم جان شیدا از مجموعه خوانندگان محلی تاجیک گفت: جهان امروز تشنه شنیدن استادان بزرگی چون دولتمند خلف است.

وی با اشاره به برنامه های ادبی و فرهنگی رادیو فرهنگ گفت: امیدواریم استاد دولتمند در رادیو فرهنگ و سایر رسانه ها حضور داشته باشند و امیدواریم روزی برسد که علاقه مندان به استاد دولتمند خلف صدای ایشان را بیشتر بشنوند. .

«وطن فارسی» یکی از ارزشمندترین قطعات آلبوم است. «جان شیدا» ​​و دیگر قطعات موسیقی هنرمندان ایرانی تا حد امکان استفاده خواهد شد.

لازم به ذکر است که آلبوم جان شیدا بخشی از مجموعه آلبوم فلک خوانی دولتمند خلزاده خوانندگان تاجیکستانی است که روز سه شنبه 30 تیرماه در تالار کوثر ساختمان به همت موسیقی، شعر و موسیقی رادیو برگزار می شود. تلاش دفتر سرودها و موسسه سمعی و بصری سروش. دفتر پخش با حضور اهالی رسانه و هنر موسیقی و بسیاری از مسئولان مهم موسیقی کشور ارائه شد و رسماً به بازار موسیقی آمدند.

دولتمند خلیف (دولتمند خلزاده) نوازنده، مجری و خواننده تاجیک، استاد موسیقی محلی در جنوب تاجیکستان به نام فلا است. او شش مقام را در کنسرواتوار موسیقی دوشنبه خواند و با نواختن دو تار، قیچه و سه تار که از سازهای معروف این منطقه است، جوایز ارزنده ای را برای خود و کشورش تاجیکستان به دست آورد. ترانه های او که اغلب بر اساس اشعار مولوی و دیگر شاعران برجسته زبان و ادبیات فارسی، دری و تاجیکی است، در تاجیکستان، ایران و کشورهای فارسی زبان بسیار محبوب است. استاد دولتمند شهرت جهانی دارد و نام آن از مرزهای سرزمینی فراتر رفته و جهانی شده است.

انتهای پیام/