اخبار جامعه

منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صاحب مرکز نوآوری و فناوری می شود

خبر فوری/سمنان رئیس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از انعقاد تفاهم نامه‌ بین سازمان منابع طبیعی و معاونت فناوری ریاست جمهوری به عنوان یک گام مهم در راستای حفاظت بهتر از منابع طبیعی و عرصه های جنگلی و مرتعی در کشور نام برد و گفت: در همین راستا قرار است که با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاونت علمی رئیس جمهور، یک مرکز نوآوری و فناوری با هدف فعالیت اختصاصی در حوزه جنگل ها، مراتع و مباحث مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور ایجاد شود.

حمیدرضا سلیمانی ۱۴ تیرماه در ادامه سفر به استان سمنان و در جمع خبرنگاران در حسن آباد دامغان با اشاره به اینکه مدیریت عرصه منابع طبیعی نیازمند استفاده از فن آوری‌ها، ایده‌ها و دانش روز است، اظهار کرد: در حال حاضر ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان برقرار شده است.

رئیس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به تأسیس مرکز پایش سازمان در سال ۱۴۰۰ افزود: این مرکز پایش با هدف مدیریت و توسعه و حفاظت از عرصه ها راه اندازی و مجهز به تجهیزات و ادوات مختلف در زمینه حفاظت است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت عرصه منابع طبیعی نیازمند استفاده از فناوری‌ها و ایده‌ها و دانش روز است گفت: ما در حال حاضر ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان داریم و از پیشنهادات و ایده‌هایی که با اسناد بالادستی منطبق باشند استقبال می‌کنیم.

سلیمانی درمورد نقش فن آوری‌های نوین در حفاظت و احیای منابع طبیعی خاطرنشان کرد: مباحث مرتبط با نوآوری و فناوری همواره با ساختار منابع طبیعی کشور عجین بوده و بحثی نیست که فقط امروز مطرح شده باشد.

 وی اظهارکرد: در حال حاضر یکی از اولویت‌های اساسی سازمان منابع طبیعی، تمرکز بر فعالیت‌های حفاظتی است که البته این فعالیت ها معطوف و محدود به جنگل ها نمی‌شود بلکه مراتع، بیابان‌ها و حتی بیشه زارها را نیز در برمی گیرد.

رئیس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به برخی اثرات سوء ناشی از تغییر اقلیم افزود: شرایط اقلیمی، اجتماعی و اقتصادی وضعیت را به گونه‌ای کرده که چالش‌های جدیدی پیش روی مدیریت و حفاظت و احیای عرصه منابع طبیعی قرار گرفته و لذا ما را به استفاده‌ی بیشتر از نوآوری و فناوری‌های روزآمد سوق داده است. 

وی ادامه داد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در زمینه استفاده از نوآوری و فناوری ها، نسبت به خیلی از بخش‌های اداری کشور پیشتاز است.

سلیمانی با بیان اینکه بسیاری از افراد حقیقی، انجمن‌ها و سازمان‌های داوطلب و شوراهای روستایی در امر حفاظت از منابع طبیعی به سازمان کمک می‌کنند گفت: حفاظت از ۱۳۰ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی با بضاعت و امکانات محدود و شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور کار آسانی نیست و نیازمند همکاری‌های بیشتر است.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.