اخبار حوادث

ماجرای پدری در برازجان که قصد کشتن نوزاد خود را داشت

خبر فوری/ بوشر روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان در ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی درباره پدر بیگانه غیرمجاز که قصد کشتن فرزندش را در برازجان داشت، توضیحاتی ارائه کرد.

دیروز یک بیگانه غیرمجاز در همان روزی که مادر فرزندش را در بیمارستان گنجی برازجان به دنیا آورد، اصرار داشت مادر و فرزندش را ترخیص کنند، خوب نبود.

بر همین اساس، مدیر شیفت شب بیمارستان گنجی که راننده این شهروند افغانستانی بود، یادآور شد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، مادر و نوزاد باید 24 ساعت پس از زایمان تحت نظر باشند و هیچ مشکلی از نظر سلامتی وجود ندارد. باید ترخیص شوند و این مادر و فرزند روز بعد (پنجشنبه) پس از واکسینه شدن کودک و بررسی وضعیت مادر، ترخیص می شوند.

همچنین مسئول شیفت شب به این فرد یادآور شد که چون مدرک هویتی ندارد باید به مددکار اجتماعی مراجعه کند تا مراحل اداری ترخیص همسر و فرزندانش نیز طی شود. به عنوان هزینه تولدش با دستور رئیس بیمارستان با تخفیف یا رایگان محاسبه می شود.

این شهروند افغانستانی علیرغم توضیحات قبلی به سراغ مددکار اجتماعی نرفت و توضیحات مدیر را مبنی بر اینکه نوزاد به دلیل وضعیت جسمانی نامناسب نوزاد نیاز به بستری شدن دارد نپذیرفت و شروع به تهدید، سر و صدا و جنجال کرد.

با توضیحات فوق، لازم به ذکر است که هزینه مالی زایمان دلیل بر عدم موافقت بازرس با ترخیص کودک نیست و مجموعه بیمارستان های استان بوشهر به ویژه بیمارستان شهید گنجی همواره این هزینه را تامین می کند. حمایت و کمک لازم به بیماران خارجی در چنین مواردی.

لازم به ذکر است در نهایت کارکنان بیمارستان برای جلوگیری از حوادث احتمالی با ترخیص زودهنگام مادر و فرزند این شهروند افغانستانی موافقت کردند.

در عین حال ویدئوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشانی از تلاش و کمک نیروهای پزشکی برای آرام کردن این شهروند افغان برای جلوگیری از تهدید و وقوع این حادثه نیست.
به لطف خداوند این مادر و فرزند پس از دریافت خدمات درمانی و درمانی لازم به سلامت از بیمارستان مرخص شده اند.

به گزارش خبر فوری و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، بر اساس مصوبه دولت حتی در صورت بیمه نبودن مادر باردار کلیه هزینه های خدمات بارداری و زایمان و همچنین ترخیص او و فرزندش پرداخت می شود. در بیمارستان رایگان هستند و مادران شیرده تا دو سال و کودکان تا 5 سال بیمه رایگان خواهند داشت.

انتهای پیام