اخبار ورزشی

نکونام حالا حالاها سرمربی استقلال است/ شرایط تیم با تماشاگر بهتر می‌شود

بازیکن پیشین استقلال درباره آشتی‌کنان خطیر و نکونام بیان کرد: مسائل تیم باید درون خانواده حل شود. سالی که استقلال با قلعه‌نویی قهرمان شد با مدیرعامل وقت مشکل داشت اما هر دو نگذاشتند به تیم آسیبی برسد.

سیاوش اکبرپور، بازیکن پیشین استقلال در گفت‌وگو با خبر فوری درباره شرایط این تیم در لیگ برتر اظهار کرد: استقلال در پنج بازی‌ای که تاکنون در لیگ برتر انجام داده توانسته نتایج خوبی کسب کند. حق این تیم مقابل سپاهان هم باخت نبود. استقلال امسال علاوه بر خوب بازی کردن، نتایج خوبی هم همراه با گل نخوردن ثبت کرده است. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید کمترین گل خورده را داشته باشد مثل سالی که استقلال با فرهاد مجیدی قهرمان لیگ برتر شد.

او ادامه داد: استقلال تاکنون در بازی‌های خانگی خود تماشاگر نداشته و قرار است از بازی بعدی این اتفاق بیفتد. به نظرم شرایط استقلال با حضور تماشاگر بهتر خواهد شد؛ چه از لحاظ تاکتیکی و چه از نظر شکل بازی کردن. البته هرچه زمان بگذرد شرایط استقلال بهتر هم خواهد شد. در بازی مقابل مس رفسنجان، استقلال هم در خلق موقعیت و هم شکل بازی عملکرد خوبی داشت و پیش‌بینی من این است که سال خوبی برای استقلال خواهد بود.

اکبرپور درباره آشتی کنان خطیر و نکونام بیان کرد: مسائل تیم باید درون خانواده حل شود. سالی که استقلال با قلعه‌نویی قهرمان شد با مدیرعامل وقت مشکل داشت اما هر دو نگذاشتند به تیم آسیبی برسد. نکونام و خطیر هر دو با شخصیت هستند و هر دو بلدند که بحران را مدیریت کنند. در این بین هوادار هم نقش دارد و می‌تواند آرامش را به تیم منتقل کند. البته مشکل اصلی استقلال مسائل مالی است و از زمانی هم که من بازی می‌کردم به بی پولی این باشگاه عادت کرده‌ام. الان در آکادمی هم مشکل مالی وجود دارد. این دو تیم باید خصوصی‌سازی شوند و امیدوارم با درایت و مدیریت خطیر و نکونام مشکلات استقلال حل شود و آخر فصل قهرمانی این تیم رقم بخورد. اول فصل که نکونام به استقلال آمد پیش‌بینی‌ام این بود که این مربی حالا حالاها سرمربی استقلال خواهد بود.

«عملکرد مهاجمان استقلال راضی کننده بوده است؟» بازیکن پیشین استقلال در پاسخ به این پرسش توضیح داد: عملکرد مهاجمان در این چند بازی خوب بود. مهرداد محمدی اوایل فصل، سنگین و از شرایط آمادگی دور بود اما در همین بازی مقابل مس رفسنجان بی نظیر بازی کرد و مهره تاثیرگذاری بود. ارسلان هم مثل همیشه دونده و جنگنده در زمین ظاهر شد و به نظرم پیمان بابایی هم می‌تواند در زمین حضور داشته باشد. وظیفه مهاجم گل زدن است و فکر می‌کنم اگر مهاجمان بتوانند در امر گلزنی موفق باشند در کنار ساختار دفاعی خوب استقلال، این تیم می‌تواند عنوان قهرمانی را کسب کند.

او درباره تعطیلی‌های پست سر هم بازی‌های لیگ برتر عنوان کرد: در ۱۰ سال اخیر به این موضوع عادت کرده‌ایم. دوست دارم درباره تیم امید هم صحبت کنم. ما به تیم ملی امید هیچ کمکی نکردیم و انتظار معجزه داشتیم. با مربیان توافق کرده بودیم که بازیکنان را در اختیار تیم امید بگذارند اما در حین مسابقات سه مهره تاثیرگذار این تیم را گرفتند و همین مسائل ذهن مربی را به هم می‌ریزد. سال ۱۳۷۵ که من در تیم نوجوانان بودم ۲ سال بازیکنان دعوت شده در اردوها حاضر بودند و همان بازیکنان به تیم جوانان راه پیدا کردند که نتیجه‌اش شد ۴۰ بازیکن مطرح که ۱۰ تا از آنها به تیم ملی بزرگسالان هم راه پیدا کردند.

اکبرپور ادامه داد: در کمیته آموزش هم نباید به همین راحتی به مربیان مدرک بدهند. مثلا یک نفر راننده اسنپ بوده ولی در کلاس‌های مربیگری شرکت کرده و مدرک A گرفته است. باید مدرک دادن به مربیان سخت‌تر شود. در لیگ برتر هم به مربیان جوان اعتماد نمی‌شود. ۱۵ تا مربی هستند که تیم‌ها بین آنها تقسیم می‌شوند. باید بگویم ۹ تا مربی در همین لیگ برتر هستند که عملکرد خوبی در تیم‌هایشان نداشته‌اند اما هنوز در حال مربیگری هستند و به نظرم باید کم‌کم به استراحت کردن فکر کنند. باید قبول کنیم که فوتبال ما در حال تمام شدن است.

اکبرپور درباره اشتباهات داوری نیز گفت: داوری‌ها برای یکسری تیم خاص است. به اعتقاد من اگر می‌خواهد رقابتی هم باشد باید سالم باشد. افشاریان زیادی در کمیته داوران حضور داشته است و با توجه به سن و سالش باید استعفا دهد تا نیروهای جوان سر کار بیایند. ۲ سال است که از داوری می‌نالیم اما در انتها هیچ ترتیب اثری داشته نمی‌شود.

انتهای پیام

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.