اقتصادی

پیشنهاد سعودی‌ها استراتژی نفتی جدید هند شد

هند ، مانند سایر واردکنندگان آسیایی ، می خواهد از ذخایر استراتژیک نفت خود برای جبران تأثیر قیمت بالای نفت به دلیل کاهش عرضه توسط اوپک پلاس استفاده کند.

به گزارش خبر فوری ، دو منبع دولتی در تاریخ 22 ژوئیه گفتند: هند ، آسیا پس از چین دومین واردكننده نفت است كه قصد دارد از نیمی از ذخایر استراتژیك نفت خود بهره برداری كند.

بهره برداری از این ذخایر که در حال حاضر حدود 36.5 میلیون بشکه ارزش دارد که معادل پنج میلیون تن نفت است ، برای ساخت مخازن ذخیره بیشتر تأمین مالی می شود ، اما به پالایشگاه ها اجازه می دهد در مقابل گرانی نفت ، روغن ارزان تری بخرند. قیمت ها ، روغن را تصفیه کنید و هنگامی که دوباره قیمت کاهش می یابد خرید کنید.

ذخیره استراتژیک نفت هند ، که بر ذخایر نظارت می کند ، به او اجازه می دهد نیم میلیون تن روغن به خریداران داخلی بفروشد و به شرکت های خارجی اجاره انبارهای نفت اجازه داده می شود 1.5 میلیون تن نفت را که شرکت های هندی نمی خواهند بازیابی کنند.

مقامات هند ابراز نگرانی کرده اند که قیمت نفت در سال جاری به شدت کاهش یافته است زیرا اوپک پلاس هفت میلیون بشکه در روز کاهش می یابد. نفت خام برنت امسال 44 درصد افزایش یافته است و بیش از 74 دلار در هر بشکه معامله می کند ، که دور از رکورد 77.84 دلار در 7 ژوئیه است.

این اقدامات ممکن است نیاز به احتیاط در بین تولیدکنندگان اوپک پلاس را نشان دهد. عربستان سعودی پیش از این درخواست های کاهش تولید در هند را رد کرده بود و در عوض با کاهش قیمت نفت ارزان قیمت خریداری شده در سال گذشته دهلی نو را پیشنهاد داده بود.

حرکت هند برای بهره برداری از ذخایر استراتژیک نفت مطابق با سیاست های مشابه ژاپن و کره جنوبی است که سومین نفت بزرگ آسیا و چهارمین خریدار بزرگ آسیا هستند.

چین جزئیات ذخایر استراتژیک نفت خود را ارائه نمی دهد ، اما همچنین به نظر می رسد بزرگترین وارد کننده نفت جهان در سال جاری است. این مقدار را می توان با کسر نفت وارداتی و تولید داخلی از مقدار روغن تصفیه شده توسط پالایشگاه های چین محاسبه کرد.

پالایشگاه های چین در نیمه اول امسال روزانه 15.13 میلیون بشکه پالایش کردند ، میزان واردات به 10.51 میلیون بشکه در روز و تولید روغن داخلی به 4.01 میلیون بشکه در روز رسید. این پالایشگاه ها 610 هزار بشکه نفت در روز بیش از واردات و تولید آنها بهبود یافت. در مقایسه با روند سالهای اخیر ، واردات روغن و تولید داخلی چین همیشه به طور قابل توجهی بالاتر از پالایشگاه ها بوده است.

آمارها نشان می دهد که چین و اکنون هند اخیراً تمایل به واردات ذخایر کمتری دارند. واردات نفت چین در نیمه اول سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد کاهش یافت و در ماه ژوئن واردات هند 9 ماه کاهش داشت.

تحلیلگران کپلر پیش بینی می کنند که واردات نفت چین از ژوئیه به 10.85 میلیون بشکه در روز افزایش یابد ، در حالی که ژوئن 9.77 میلیون بشکه در روز بود ، احتمالاً به دلیل بازگشت چندین پالایشگاه به فعالیت پس از بهره برداری. از زمان تعمیر. به گفته کپلر ، واردات از هند در ماه جولای ضعیف خواهد بود و به 3.66 میلیون بشکه در روز می رسد ، ضعیف ترین رقم از سپتامبر سال گذشته است.

اگر چین و هند از ذخایر نفتی استراتژیک بیشتری برای جبران تأثیر قیمت های بالا استفاده کنند ، در کوتاه مدت عاملی منفی در قیمت نفت خواهند بود.

به گفته رویترز ، س questionال این است که این کشورهای آسیایی و سایر کشورها چه مدت از ذخایر خود برای جبران واردات استفاده می کنند و چه اتفاقی خواهد افتاد که آنها از استفاده از ذخایر خود دست بردارند.

انتهای پیام