اخبار سلامت

یک روان‌گردان طبیعی برای مبتلایان به افسردگی

محققان می گویند نتایج بر اساس آزمایش های مغزی 60 نفر به این معنی است که این دارو می تواند افسردگی را به روش خاصی درمان کند.

داروهای روانگردان برای درمان انواع اختلالات روانی در حال مطالعه هستند.

به بیماران مبتلا به افسردگی هشدار داده شده است که سیلوسیبین را به تنهایی مصرف نکنند.

در آزمایشات علمی، از نوع مصنوعی این دارو در شرایط بسیار سخت پزشکی استفاده شد. علاوه بر این، بیماران در طول مطالعه به دنبال مشاوره روانشناس بودند.

پروفسور دیوید نات، نویسنده اصلی این مطالعه و رئیس مرکز تحقیقات روانگردان کالج دانشگاهی لندن، گفت: یافته های جدید در مورد سیلوسیبین “مهیج” و “مهم” است.

او می‌گوید افسردگی می‌تواند مغز را در افکار خاصی «گرفتار» کند تا نتواند از یک چارچوب منفی اجتناب کند.

اما با استفاده از سیلوزیبین، او گفت که مغز بیمار تا سه هفته بعد شکافی را تجربه کرد که “انعطاف پذیرتر و سبک تر” بود.

این در آزمایشات مغزی برای افزایش ارتباط بین نواحی مختلف مغز مشاهده شد. این بیماران ماه‌ها بعد به احتمال بیشتری خلق و خوی بهتری داشتند.

هیچ تغییر مشابهی در مغز افرادی که با داروهای ضد افسردگی معمولی درمان شده بودند مشاهده نشد.

پروفسور نات گفت: “این پیش آگهی اولیه ما را تایید می کند و تایید می کند که سیلوزیبین ممکن است جایگزین واقعی برای درمان افسردگی باشد.”

فعالیت نورون های مغز

فعالیت مغز

روانگردان ها مجموعه ای از مواد توهم زا هستند که تمام حواس را تحت تاثیر قرار می دهند. آنها نگاه، حس زمان و احساسات را تغییر می دهند.

اگرچه داروهای ضد افسردگی معمولی باید روزانه مصرف شوند، مصرف سیلوزیبین یک یا دو بار ممکن است برای رسیدن به همان اثر کافی باشد. البته تأیید این امر مستلزم تحقیقات بیشتر روی بیماران بیشتر در مدت زمان طولانی تر است.

نتایج این مطالعه که در مجله Nature Medicine منتشر شده است، از دو مطالعه مختلف اقتباس شده است. در مطالعه اول، همه شرکت کنندگان سیلوزیبین مصرف کردند. در مطالعه دوم، برخی آن را دریافت کردند و برای برخی دیگر نوع دیگری از داروهای ضد افسردگی تجویز شد.

همه کسانی که در این مطالعه شرکت داشتند از مشاوره حرفه ای بهره مند شده اند. اسکن مغز در سه مورد قبل، یک روز بعد و سه هفته بعد انجام شد.

پروفسور رابین کارهارت هریس، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: “ما هنوز نمی دانیم که تغییرات در فعالیت مغز چه مدت پس از اثرات سیلوزیبین ادامه خواهد داشت و برای درک آن باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم.”

ما می دانیم که این بیماری در برخی موارد عود کننده است و این ممکن است به این دلیل باشد که فعالیت مغز در حال بازگشت به الگوهای خشکی است که در افسردگی می بینیم.

46